مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: با تامین اعتبارات مورد نیاز، برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری اقدام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مصطفی صالحی عصر امروز سه‌شنبه در آئین معارفه شهردار جدید شال اظهار داشت: با وجود محدودیت منابع مالی، مدیریت در شهرهای کوچک دشوار است بنابراین انتظار می‌رود شهرداران این گونه شهرها در مدیریت منابع و کاهش هزینه‌های اضافی دقت زیادی داشته باشند.

وی همچنین اظهار داشت: هفته‌های اخیر موضوع سیل بسیاری از استان‌ها ازجمله قزوین را تحت تاثیر قرار داد اما خوشبختانه با مدیریت منطقی در استان از بروز خسارات قابل توجه جلوگیری شد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قزوین یادآور شد: متاسفانه بی‌توجهی به محیط زیست و تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها موجب طغیان آنها شد و شاهد خسارات زیادی در استان‌های کشور بودیم بنابراین باید از این حوادث درس بگیریم و ضمن پیشگیری از این گونه حوادث از تخریب جنگل‌ها، بستر رودخانه‌ها و تغییر اراضی کشاورزی و ساخت و ساز در مسیل ها به شدت جلوگیری کنیم.

صالحی همچنین گفت: در کنار مشکلات ایجاد شده باید شکرگزار خداوند در نزول بارش‌ها باشیم که دشت‌ها و مزارع و باغات استان را سرسبز کرده و سال پرآبی را نوید می‌دهد و امیدواریم شاهد رونق کشاورزی نیز باشیم.

وی از توزیع قیر یارانه‌ای برای اجرای طرح‌های عمرانی در شهرها نیز خبر داد و گفت: با تامین اعتبارات مورد نیاز برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری نیز اقدام می شود.

صالحی در ادامه گفت: در سال گذشته بیش از 175 میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به شهرداری‌های استان پرداخت شد تا در امور جاری و عمرانی خود هزینه کنند.

وی ادامه داد: پارسال در شهرداری شال بیش از 3 میلیارد تومان از اعتبارات ارزش افزوده پرداخت کردیم تا کارها معطل نماند.

صالحی با تاکید بر دقت در هزینه‌کرد منابع شهرداری ها، اظهار داشت: امیدواریم امسال هم از محل ارزش افزوده بتوانیم بخشی از نیازهای شهرداری‌های استان را حل کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.