به گزارش ایرنا، جواد رحمتی روز یکشنبه در شورای ترافیک آذربایجان شرقی افزود: با همکاری مردم موضوع تردد خودروها به محدوده طرح کاهش آلودگی، موسوم به «ال ایی زد»، در شهر تبریز کنترل می شود.
وی ادامه داد: با اجرای طرح «ال ایی زد» در مناطقی که آلودگی هوا بالاست، از ورود خودروهایی با آلایندگی بالا جلوگیری می شود.
رحمتی همچنین اظهار داشت: هدف ما در بحث ترافیک، تامین آرامش و آسایش مردم و توجه به مسایل اجتماعی و در نظر گرفتن منافع عموم مردم است.
وی ادامه داد: در برخی نقاط مجبوریم تصمیماتی بگیریم که در ظاهر شاید مشکلات کوچکی را ایجاد کند، اما در واقع این طرح ها برای افزایش ضریب امنیت مردم اجرا می شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به طرح دسترسی به ساختمان جدید نظام مهندسی نیز گفت: نباید به خاطر دسترسی به یک ساختمان مسیر را خطرناک کرد، تردد چند کیلومتر اضافه بهتر از ایجاد دسترسی خطرناک است.
وی همچنین در خصوص طرح نحوه اتصال خیابان ارک به خیابان امام خمینی ره ، افزود: قطع 2درخت موجود در مسیر راه حل مناسبی نیست، زیرا به اندازه کافی شهرداری درختان شهر را قلع و قم کرده است.
کلان شهر 1.8 میلیون نفری تبریز با مشکل وارونگی و به تبع آن آلودگی هوا در فصول سرد سال مواجه است؛ این مشکل از حدود 2 دهه قبل به دنبال قلع و قمع کردن باغات چند صدهزار هکتاری این شهر برای ساخت و ساز و نیز خشک شدن دریاچه ارومیه تشدید شده است.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.