معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: قرارگاه بازسازی با ابزار سامانه سجاد عملکرد دستگاه های اجرایی استان خوزستان و پیگیری اقدامات انجام شده را رصد و پایش می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، مهدی جمالی نژاد پیش از ظهر یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در حاشیه ی جلسه بررسی آخرین وضعیت شهرستان های سیل زده با حضور شهرداران، دهیاران، بخشداران و فرمانداران استان خوزستان، به خبرنگار ایلنا گفت: در کنار قرارگاه بازسازی و نوسازی کشور قرارگاه های متناظر را در استان ها راه اندازی کردیم و قرار است استان های خوزستان، گلستان و لرستان که  بیشترین آسیب را دیده اند، طی جلسات مداوم روند بازسازی و نوسازی در آنها را پیگیری کنیم.

وی افزود: امروز به ۴ دلیل در خوزستان حضور پیدا کردم، ابتدا حضور در جلسات قرارگاه بازسازی و نوسازی استان، سپس بررسی بازسازی زیر ساخت های اربعین، چرا که خیلی از نقاط زیرساخت های اربعین در جریان سیل آسیب دیده اند، همچنین جلسه با دهیاران و شهرداران در جهت بررسی مشکلات آنان و در نهایت بازدید میدانی از فرایند بازسازی و نوسازی در سطح استان است.

جمالی نژاد ادامه داد: در جلسه امروز برای اینکه شهر ها و روستاها در کنار بازسازی مناطق آسیب دیده خود احیا شوند و سرزندگی خود را پیدا کنند، زیر ساخت های شهری و روستایی بسیار مهم است.

وی عنوان کرد: در نظر داریم طی این سفر احکامی که در بودجه سال 98 برای شهرداران و دهیاران پیش بینی کرده بودیم را تخصیص داده همچنین به شهرداران و دهیاران خوزستان به دلیل وسعت بیشتر خسارت نسبت به سایر استان ها بصورت ویژه کمک کنیم.

معاون عمرانی در امور شهری و روستایی وزارت کشور تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که طی جلسه امروز از آن آگاه شدیم تلاش می کنیم در کنار اعتبارات هرساله اعتباری ویژه برای شهرداران و دهیاران استان خوزستان پیش بینی کنیم.

وی در خصوص مدت زمان مورد نیاز برای بازسازی مناطق سیل زده استان خوزستان، خاطرنشان کرد: طبق جدول زمان بندی رئیس مدت زمان تعیین شده برای تعمیر و نوسازی واحد هایی که در جریان سیل آسیب دیده اند ۲ ماه است که خوشبختانه پرونده های این واحد ها تکمیل شده است.

جمالی نژاد افزود: البته مدت زمان تعیین شده برای منازل احداثی تا پایان سال در نظر گرفته شده است؛ اگرچه فرصت بسیار اندک‌ است، ولی خوشبختانه تمام دستگاه ها پای کار هستند البته اگر همکاری و همت مردم نباشد کار بسیار سخت خواهد شد به همین دلیل نیاز است طی جلساتی مانند امروز پیشرفت پروژه ها را پیگیری کنیم.

معاون عمرانی در امور شهری و روستایی وزارت کشور بیان کرد: اعتبارات مصوب چهارشنبه هفته گذشته وزارت کشور در خصوص منازل مسکونی آسیب دیده در سیل، پیش بینی و تخصیص داده شد، که به عنوان مساعدت در اختیار استان قرار میگیرد.

جمالی نژاد با اشاره به راه اندازی سامانه سجاد در وزارت کشور برای بررسی تمامی اقدامات استان ها در جریان بازسازی مناطق پس از سیلاب، گفت: با این سامانه به راحتی می توانیم پیشرفت پروژه ها را پیگیری کنیم و از عملکرد دستگاهها بر اساس جدول زمانبندی تعیین شده برای آنها مطلع شویم.

وی در پاسخ به این پرسش که چه ابزاری برای پای کار نگه داشتن مسئولین و ممانعت از فراموشی آسیب دیدگان توسط آنها، پس از بحران وجود دارد، تاکید کرد: قرارگاه بازسازی دقیقا به همین منظور برای است برای اولین بار در کشور اجرا شده است که تا پایان کار بحران همه عملکرد همه دستگاهها رصد و پایش شود اگر قرارگاه تشکیل نمیشد هر دستگاهی تا پایان سال بدون هماهنگی کار خود را  انجام میداد.

معاون عمرانی در امور شهری و روستایی وزارت کشور ادامه داد: هدف از تشکیل این قرارگاه نگه داشتن تب و تاب و جنب و جوش بازسازی و نوسازی در استان است. همچنین برگزاری جلسات هفتگی این قرارگاه و همت دولت بالاخص  وزارت کشور و شخص  وزیر به عنوان رئیس قرارگاه، نشان از جدی بودن موضوع دارد.

WhatsApp Image 2019-05-19 at 3.23.09 AM

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.