مکی شمخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه با بسیج امکانات سیلاب ناشی از طغیان رودخانه کارون در دارخوین به خوبی مدیریت شد افزود: با اقدامات صورت گرفته و بسیج مردم، شهر دارخوین از وضعیت بحران خارج شده و سیلاب دیگر مناطقی از این شهر از جمله جاده دارخوین - شادگان را تهدید نمی کند.
شهردار دارخوین تصریح کرد: با احداث 10 کیلومتر سیل بند در شمال دارخوین، 2 کیلومتر سیل بند در شرق، 2 کیلومتر سیل بند در مرکز شهر و چهار کیلومتر در ساحل دارخوین از ورود سیلاب به شهر جلوگیری شد.
شمخانی با تقدیر از تلاش شبانه روزی نیروهای مردمی و دستگاه های اجرایی برای مهار سیلاب در این منطقه گفت: بسیج مردم کمک کرد تا شهر دارخوین سریعتر از شرایط بحران خارج شود.
شهر دارخوین شادگان که از اواسط فروردین ماه امسال با افزایش حجم آب رودخانه کارون در تهدید سیلاب قرار داشت بار دیگر در اوایل اردیبهشت ماه از سمت تالاب شادگان نیز از 2 محور در تهدید سیلاب قرار گرفت.
شهر دارخوین در بخش مرکزی شهرستان شادگان در جنوب استان خوزستان با 15 هزار نفر جمعیت در فاصله 70 کیلومتری اهواز واقع است.
طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه از فروردین ماه امسال باعث شد در حدود 300 روستا در 12 شهرستان در خوزستان درگیر سیل شوند.
طبق برآورد اولیه سیلاب 125 هزار میلیارد ریال به بخش های اقتصادی و کشاورزی، زیرساخت ها و منازل شهری و روستایی خوزستان خسارت زده است.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.