در پی واگذاری بیمارستان پتروشیمی در شهر چمران شهرستان ماهشهر به بخش خصوصی، کارکنان این بیمارستان دست از کار کشیدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، پیش از ظهر امروز شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه کارکنان بیمارستان صنایع پتروشیمی واقع در شهر چمران شهرستان ماهشهر در پی اعتراض به واگذاری این بیمارستان که آنرا مغایر با اصل ۴۴ قانون اساسی می دانند، دست از کار کشیدند.

بر اساس گفته ی کارکنان، مصوبه اسفند ماه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت مبنی بر مهلت یک ساله به کارکنان این بیمارستان جهت انتقال به مراکز درمانی دیگر به جز شهرهای تهران، اصفهان و شیراز در پی واگذاری بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی صنایع پتروشیمی ظرف چند روز آینده به یک شرکت خصوصی، دلیل اعتصاب  آنان است.

محسن بیرانوند فرماندار شهرستان ماهشهر در خصوص اعتصاب کارکنان بیمارستان صنایع پتروشیمی، به خبرنگار ایلنا گفت: آنچه به صورت غیر موثق منتشر شده و مبنی بر این است که پرسنل رسمی و قراردادی بیمارستان با توجه به تحولات در مدیریت، به لحاظ شغلی دچار مشکل خواهند شد، صحت ندارد.

وی افزود: پرسنل رسمی، همچنان از سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت حقوق دریافت کرده و قراردادی ها نیز با شرکت جدید قرارداد بسته و آنچه متصور است که حقوق آنها کاهش پیدا خواهد کرد، مورد تایید نیست.

فرماندار شهرستان ماهشهر خاطر نشان کرد: در تماسی که با دکتر سمیع مدیر عامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت داشتم عنوان شد که هر آنچه در مصوبه اسفند ماه سال گذشته سازمان بهداشت و درمان و صنعت نفت ذکر شده است اجرا خواهد شد.

اما در این خصوص، کارکنان بیمارستان که پیش از ظهر امروز با غیر فعال کردن کلیه بخش های بیمارستان به جز بخش اورژانس، اعتصاب کردند، دلالیل اعتصاب خود را با صدور بیانه ای در ۶ بند، اینگونه مطرح نمودند:

۱. بیمارستان صنعت نفت ماهشهر بصورت دولتی و با نظارت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، کمافی السابق باقی بماند.

۲. به عنوان مطالبه، مابه ازای مردم در قبال آلایندگی های ناشی از پتروشیمی ها خدمات بیمارستانی همواره با تعرفه دولتی باقی بماند.

۳. هیچگونه تعدیلی در نیروهای انسانی اعم از رسمی، قراردادی و پیمانکاری صورت نگیرد.

۴. پرسنل رسمی مجاز باشند تا پایان خدمت قانونی خود، در ماهشهر بمانند و یا به میل خود انتقال یابند و هیچگونه الزام و اصراری به جابجایی آنها نباشد.

۵. حقوق و مزایا و تسهیلات رفاهی مانند سایر شرکتهای نفت و پتروشیمی منطقه به کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت تعلق گیرد.

۶. شرکتهای پتروشیمی منطقه هرگونه نظارتی را مستقیما و بدون واسطه شرکت و یا اشخاص حقیقی خصوصی ثالث اعمال نمایند.

لازم به ذکر است؛ تلاش ایلنا برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص از دکتر حبیب الله سمیع مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بی نتیجه ماند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.