بهزاد شافعی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با افزایش دبی رودخانه کارون و جاری شدن سیلاب در بخش هایی از مناطق شهرستان باوی، شبکه برق نیز متاثر از سیل شد و آسیب هایی به آن وارد شد.
وی گفت: گسترش و حجم زیاد سیلاب باعث سست شدن و سقوط تعدادی از پایه های برق در قسمت غرب رودخانه کارون شد که به دلیل سیلاب، امکان ترمیم سریع و استمرار برق رسانی برای برخی از روستاها در آن بخش ممکن نبود.
شافعی زاده ادامه داد: یکی دیگر از عوامل تاخیر در خدمات رسانی، تردد قایق های امداد رسان بود که در اثر برخورد با شبکه آسیب دیده در روستای سیدعیدی، باعث شکسته شدن تعدادی پایه فشار متوسط و قطع برق روستا شد که با نصب سه پایه فشار متوسط 15متری، شبکه ترمیم و روستا برقدار شد.
وی ادامه داد: در اجرای این عملیات که پس از فروکش کردن سیلاب و امکان امدادرسانی برق میسر شد، همزمان شبکه برق عبوری از رودخانه کارون بطرف روستاهای منصوریه یک و 2، نبگان و عباسیه (غزی) نیز اصلاح و اهالی از نعمت برق برخوردار شدند.
شافعی زاده گفت: در روستای چم العبید نیز به دلیل سقوط تیر برق ، جریان برق قطع شد که ابتدا با نصب یک دستگاه دیزل ژنراتور به طور موقت اردوگاه اسکان سیل زدگان برقدار و سپس با همکاری امور برق منطقه 2 با نصب 2 پایه فشار متوسط و 50 مترکابل خودنگهدار رفع اشکال و شبکه برقدار شد.
وی همچنین افزود: پس از اعلام افزایش دبی رودخانه کارون و هجوم سیلاب به منطقه با انجام اقدامات تامینی و جلوگیری از برق گرفتگی و خسارات ناشی از آن 27 دستگاه ترانس برق مربوط به پمپاژ آب خام منصوبه در مجاورت رودخانه کارون از مدار خارج و به منظور تسریع در انجام مانورهای بعدی در روستاهای کوت سیدسلطان یک ست فیوز سرخط برای پمپاژ حاشیه رودخانه نصب شد.
شهرستان باوی در سال 89 با تصویب هیات دولت از شهرستان اهواز مستقل شد.این شهرستان به مرکزیت شهر ملاثانی و متشکل از 2 بخش مرکزی و ویس است.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.