به گزارش ایرنا منصور کتانباف روز یکشنبه در هفتاد و ششمین نشست علنی شورای اسلامی شهر اهواز در سرسرای اجتماعات این شورا درخصوص زمان بازگشایی جاده های ساحلی اهواز بیان کرد: در تلاش هستیم تا جاده ساحلی شرق رودخانه کارون غیر از مقطع پل شهید دقایقی(سوم) تا نهم اردیبهشت بازگشایی شود.
وی با اشاره به اینکه در جاده ساحلی غرب رودخانه کارون در اهواز همچنان در برخی مقاطع آبگرفتگی وجود دارد ادامه داد: حادثه سیل اخیر مشخص کرد که جاده های ساحلی در مواقع بحران می توانند شهر را محافظت کنند.
وی افزود: جلسه مشترکی با متولیان سازمان آب و برق با موضوع تعیین کد ارتفاعی ساحلی و دیوارهای بتنی و محافظتی تشکیل خواهد شد.
کتانباف با بیان اینکه در زمان انسداد جاده های ساحلی، برخی ناهمواری مسیرهای پرتردد این جاده ها با روکش جدید آسفالت اصلاح شد گفت: برای ساحل سازی جدید، موانعی مانند ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه و معارضان تاسیساتی و نفت وجود دارد.
وی بیان کرد: احکام تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه در اهواز صادر شده اما رسیدگی به این موضوع به زمان دیگری موکول شد.
شهردار اهواز درخصوص نقاط آسیب دیده از سیل در اهواز افزود: سرریز شدن سد کرخه به کانال شهید چمران سبب بروز خسارات در مناطقی همچون عین 2، گلدشت و گلبهار اهواز شد که هنوز هم به صورت کامل برطرف نشده است.
به گفته وی آب های سرگردان در دشتهای خوزستان و اطراف اهواز در صورت ماندگاری می توانند منشا حشرات مضرر شوند که تهدیدی برای سلامت محیط است به همین دلیل مطابق دستورالعمل ارایه شده از سوی اداره بهداشت در این نقاط اقدامات پیشگیرانه انجام می شود.
کتانباف ادامه داد: مهمترین مشکل ایجاد شده از وضعیت بحرانی سیلاب بسته شدن بلوارهای ساحلی اهواز بود.
بنابراین گزارش از نخستین روزهای شروع سیلاب در خوزستان، جاده های ساحلی اهواز به دلیل افزایش دبی رودخانه کارون و حفظ جان شهروندان مسدود شدند که هنوز به طور کامل بازگشایی نشده اند.
به گفته شهردار اهواز سیل اخیر بیش از 6 هزار میلیارد ریال به تاسیسات و مبلمان شهری اهواز خسارت وارد کرده است.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.