به گزارش ایرنا ورودی سد کرخه امروز (یکشنبه) یک هزار و 306 مترمکعب درثانیه و خروجی آن نیز به همین میزان است.
همچنین ورودی سد دز یک هزار و 447 و خروجی آن یک هزار و 100 مترمکعب درثانیه گزارش شده، در سد گتوند علیا نیز ورودی به این سد یک هزار و 246 و خروجی یک هزار و 64 مترمکعب درثانیه است.
امروز در سد مارون ورودی 123 و خروجی 57 مترمکعب درثانیه است و ورودی به سد جره 15 مترمکعب درثانیه و خروجی آن سه مترمکعب درثانیه است.
دبی رودخانه کارون در ملاثانی 2 هزار و 772 مترمکعب درثانیه و در اهواز 2 هزار و 902 مترمکعب درثانیه بوده و دبی کرخه در حمیدیه نیز 777 مترمکعب درثانیه است.
ظهر دیروز ورودی به سد کرخه یک هزار و 436 و خروجی یک هزار و 306 مترمکعب در ثانیه و حجم ذخیره آن 5.8 میلیارد مترمکعب بوده است.
سد دز یک هزار و 465 مترمکعب درثانیه ورودی و یک هزار و 137 مترمکعب خروجی دارد و 2.4 میلیارد مترمکعب ذخیره دارد.
سد گتوند 992 مترمکعب در ثانیه ورودی و یک هزار و 136 مترمکعب در ثانیه خروجی و 4.1 میلیارد مترمکعب ذخیره دارد.
سد مارون همچنین ورودی 123 و 57 مترمکعب در ثانیه خروجی دارد و حجم ذخیره آن یک میلیارد مترمکعب است.
عصر دیروز نیز ورودی و خروجی سد کرخه یک هزار و 306 مترمکعب درثانیه، ورودی سد دز یک هزار و 762 و خروجی آن یک هزار و 114 مترمکعب درثانیه، در سد گتوند ورودی یک هزار و 107 و خروجی یک هزار و 168 مترمکعب درثانیه و در سد مارون ورودی 124 و خروجی 58 مترمکعب درثانیه بوده است.
دبی کارون در مقطع اهواز امروز سه هزار مترمکعب درثانیه و روز جمعه سه هزار و 102 مترمکعب درثانیه بوده است.
در روزهای اخیر اگر چه سیلاب در برخی مناطق اهواز، شوشتر و حمیدیه فروکش کرده اما مناطق جدیدی در شادگان درگیر سیل شده اند. سیل امروز به سمت خرمشهر جاری شده و تا جاده ساحلی را فراگرفته است.
بارش های چهارشنبه تا جمعه گذشته نگرانی از ورود سیلاب به ویژه در حوضه های کرخه و دز را شدت بخشیده بود. اما دیروز مدیر دفتر منابع آب سازمان آب و برق خوزستان از مهار یک یک سیلاب دیگر در سد دز خبر داده و گفته بود: با تمهیدات و پیش بینی مهار سیلاب در رودخانه دز، تمام حجم ورودی سیل 30 فروردین در مخزن سد تسکین و از افزایش میزان خروجی جلوگیری شد.
وی پیش از این نیز گفته بود: با وجود پیش بینی بارش در روزهای آینده خروجی سدهای استان تغییر چندانی نخواهد داشت. مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان نیز اعلام کرده بود که با حجم خالی که در مخازن سدها ایجاد شده بود، نگرانی از بابت سیلاب و تشدید آبگرفتگی در پایین دست حوضه ها وجود ندارد.
در اثر سیلاب رودخانه های کرخه، دز و کارون تا کنون بیش از 114 روستا دچار آبگرفتگی شده و بیش از 270 روستا به صورت کلی و جزیی تخلیه شده اند. جمعیت هلال احمر خوزستان نیز اعلام کرده است: بیش از 170 هزار نفر سیل زده از چهارم فروردین ماه امدادرسانی شدند.
به گفته وزیر کشور، 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند. دکتر روحانی رئیس جمهوری دیروز برای دومین بار طی سیلاب اخیر به خوزستان سفر کرده و ضمن بازدید هوایی از سدهای دز و کرخه، در شورای بحران خوزستان شرکت کرد.

9754/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.