ابراهیم پیرامون شامگاه دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این خط لوله برای ارسال نفت تولیدی میدان کرنج به پالایشگاه اصفهان استفاده می‌ شود که در هنگام فعالیت ایمن سازی به دلیل برخورد بیل مکانیکی، دچار نشت و آتش سوزی شد.
وی ادامه داد: علاوه بر آن خط لوله انتقال مایعات گازی که در مجاورت خط نفت قرار داشت نیز به دلیل نزدیکی به محل، دچار آتش‌ سوزی شد.
این مقام مسئول در شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با تاکید بر اینکه آتش سوزی این خط انتقال نفت هم اکنون مهار شده است، گفت: فشار 300 psi این لوله انتقال گاز نسبت به ساعات اولیه رو به کاهش است.
پیرامون با اشاره به حضور نیروهای متخصص ایمنی و آتش نشانی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در محل حادثه، افزود: امکان عملیات آتش نشانی روی این خط انتقال گاز وجود ندارد به این دلیل که احتمال دارد پس از خاموش کردن حریق، گاز موجود به دلیل تراکم پذیری در فضای اطراف باعث حادثه دیگری شود.

** انتقال نفت و گاز بدون اخلال در حال انجام است
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری همچنین اظهار داشت: با وجود بروز این حادثه در خطوط، خللی در ارسال نفت و مایعات گازی به سمت پالایشگاه اصفهان و پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) ایجاد نشده است.
وی تصریح کرد: عملیات انتقال نفت و گاز هم اکنون از طریق خطوط جایگزین انجام می شود.
ظهر روز دوشنبه خط لوله 42 اینچ نفت نیوچم در مسیر امیدیه به تاسیسات مارون 2 در جنوب شرق خوزستان، هنگام تعمیرات در اثر برخورد لودر با این لوله نفتی دچار نشت و آتش سوزی شد.
آتش سوزی در پنج کیلومتری جاده امیدیه به اهواز رخ داده است.
شهرستان امیدیه در جنوب شرقی خوزستان و مرکز آن در فاصله 125 کیلومتری اهواز قرار دارد.
9931/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.