محمد داس‌مه یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه مارون و در منطقه حفاظت شده خائیز، اخیرا مدعی العموم به این پرونده های زیست محیطی ورود کرده است.
وی با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز در بیش از 50 کیلومتر طول رودخانه کارون ایجاد شده، افزود: عملیات تخریب این سازه های غیرمجاز از امروز آغاز شده و به گفته دادستان بهبهان تا پاکسازی کامل ادامه خواهد یافت.
به گفته وی در بستر رودخانه مارون از سد شهدا تا روستای «لاسبید» از توابع بخش مرکزی این شهرستان، تعدادی سازه غیرمجاز اعم از رستوران، آلاچیق، سکو و قهوه خانه احداث شده بود.
داس‌مه با اشاره به نامه دادستان بهبهان مبنی بر تخریب سازه های غیرمجاز در منطقه حفاظت شده خائیز، اضافه کرد: در هفته گذشته نیز حدود 13 دکه که به صورت غیرمجاز در منطقه حفاظت شده خائیز و در مسیر سیلاب های فصلی ساخته شده بود، تخریب شده است.
دادستان بهبهان طی نامه ای، دستور قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه مارون را اول اردیبهشت ماه امسال صادر کرده است. بر اساس نامه دادستانی، نتیجه این دستور باید ظرف 10 روز به دادستانی گزارش شود، در غیراینصورت عدم اجرای دستور پیگرد قانونی دارد.
به باور کارشناسان، بخشی از خسارت های سیل امسال در کشور ناشی از تعرض به حریم و بستر رودخانه ها بوده است.
20 فروردین جاری، با دستور رئیس جمهوری، استانداران سراسر کشور موظف شدند با همکاری شهرداری ها ساختمان ها، اماکن و مستحدثات واقع در مسیل ها و حریم رودخانه ها و در معرض خطر سیل را در حوزه ماموریت خود شناسایی و گزارش دقیق و جامعی را ظرف یک هفته به هیئت وزیران ارایه کنند.

9754/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.