به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری عصر پنج شنبه در نشست با اعضای قرارگاه استانی اتحادیه شوراهای اسلامی دانش آموزان در اهواز اظهار داشت : خوزستان شناسنامه هویت دینی و انقلابی ملت ایران بوده و در شکل گیری هویت ایران اسلامی و صیانت از این هویت سهم بسزایی دارد.
وی افزود: هر یک از استان های کشور ظرفیت ها و سهم خاص خود را دارند اما تاثیرگذاری خوزستان نسبت به سایر استان ها بیشتر است.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: خوزستان علاوه بر امتیازاتی که برای کشور به همراه دارد، دروازه ورود مکتب اهل بیت(ع) به ایران بوده و شخصیت های برجسته ای را به سطوح ملی معرفی کرده است.
وی تصریح کرد: خط اصلی دوران دفاع مقدس در خوزستان رقم خورده و این استان را به مظهر غیرت ایران تبدیل کرد و اکنون نیز شهیدستان های ایران با نام شهرهای این استان شناخته می شوند.
حجت الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: بی شک داشتن چنین شناسنامه ای ، مسئولیت های بزرگ و سنگینی برگردن مردم و مسئولان می گذارد اما مردم خوزستان در سیلاب اخیر آزمون بزرگی را با موفقیت پشت سرگذاشتند.
وی بیان کرد: اگرچه این سیل خسارت های بزرگی را برجای گذاشت اما امید‌ است از این فرصت، برای اعتلای استان و کشف نقاط ضعف برای تقویت اتحاد عمومی و همدلی در سطح عموم مردم و مسئولان، استفاده شود.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: خوشبختانه به همت مردم و مسئولان، سیل خوزستان خسارت های جانی به همراه نداشت و اگر همت جمعی مردم و ساخت صدها کیلومتر سیل بند نبود، بی شک خسارت های های غیرقابل جبرانی رقم می خورد.
وی زبان خدمت و‌ محبت را موثرتر از بیان مطالب برشمرد و گفت: همچنین در برخی از مناطق و محیط های حاشیه ای خوزستان گفته می شد دشمن در پی ترویج تفکر و اندیشه های وهابیت برآمده که به برکت حضور عناصر مومن و انقلابی در این مناطق، تفکر وهابیت نیز نتوانست جایگاهی پیدا کند.
حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت: حضور نیروهای انقلابی و جوانان در سطح خوزستان از ظرفیت هایی است که باید آن را غنیمت شمرد و همواره برنامه های جهادی را با روحیه خدمت به مردم سیل زده ادامه داد.
وی تصریح کرد: اگر روحیه انقلابی در مردم تقویت شود، هیچ توفانی روی این ملت تاثیر نخواهد داشت.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: استان های سیل زده کشور و به ویژه خوزستان به دوره جدیدی از خدمت رسانی نیاز دارند که انجمن های اسلامی دانش آموزی با روحیه مهربانی باید از این فرصت برای خودسازی و خدمت به مردم ، استفاده کنند.
نشست اعضای قرارگاه استانی اتحادیه شوراهای اسلامی دانش آموزان خوزستان با رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور عصر پنج شنبه با حضور جمعی از طلاب، روحانیون در دفتر مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در اهواز برگزار شد.
7152/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.