سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران از ارسال ۵۰۰ میلیون تومان دارو و تجهیزات به مناطق سیل‌زده خوزستان خبر داد.

جلیل کوهپایه‌زاده (سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص فعالیت‌های این دانشگاه در مناطق سیل‌زده‌ گفت: بعد از وقوع سیلاب، وزیر بهداشت درخواست کرد، دانشگاه‌ها به امدادرسانی بپردازند و دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان استان معین خوزستان از طریق استانداری انتخاب شد.

کوهپایه‌زاده تصریح کرد: یک تیم از دانشگاه به صورت ثابت به منطقه خوزستان، هویزه و دشت آزادگان اعزام شد که ۵ پزشک عمومی، ۵ پرستار، ۲ متخصص طب اورژانس حدود ۱۰ روز در منطقه مستقر شدند و خدمات بسیار خوبی را در منطقه هویزه انجام دادند.

وی در ادامه بیان کرد: در بخش دارو، سلامت و تجهیزات بالغ بر حدود ۵۰۰ میلیون تومان دارو و تجهیزات به مناطق ارسال شد، زیرا به دلیل آب‌گرفتگی‌ها وسایل برقی هم آسیب دیدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: کمپینی در دانشگاه راه‌اندازی شد که کمک‌های نقدی همکاران از دیگر دانشگاه‌ها جمع‌آوری و یک حساب مشخصی نیز برای آن ایجاد شد تا از طریق آن حساب بتوانیم کمک‌های نقدی را سازماندهی کنیم تا از تجمع اجناس بی‌جهت و یا خریدهای موازی جلوگیری شود که با کمک هلال احمر و استانداری خریدها انجام خواهد شد.

وی همچنین افزود: در راستای فرهنگسازی به واسطه کمپین بهار طبیعت، بهار مهربانی و بهار همدلی به تمام اعضای هیئت علمی دانشگاه، پیشنهاد دادیم که هدیه روز استاد خود را در راستای همدلی و همراهی به مناطق سیل‌زده اهدا کنند.

سرپرست دانشگاه در خصوص اعزام تیم بهداشتی به مناطق سیل‌زده، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران درصدد این است که تیمی از مجموعه دانشکده بهداشت از گروه بهداشت محیط، گروه عفونی و اساتیدی که در زمینه کنترل بیماری‌های منتقله از آب و غذا تجربه دارند به استان خوزستان اعزام کند.

کوهپایه زاده در ادامه بیان کرد: در حال حاضر خدمات درمانی خیلی دیگر مورد نیاز نیست و بیشتر پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب وغذا، فاضلاب و مسائل بهداشت محیطی مهم است، زیرا می‌تواند سلامت را تهدید کند.

وی درباره ابتلا به بیماری‌های پوستی در مناطق سیل‌زده گفت: با توجه به تجمع آب، حشرات و دفع نامناسب فاضلاب این موارد می‌توانند باعث بیماری‌های منتقله از آب و غذا باشند. همچنین در سطح ماندآب‌ها حشراتی زیانباری رشد می‌کنند که برای انسان مضر هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: به صورت تخصصی آمادگی داریم و می‌توانیم در کنار همکاران در دانشگاه علوم پزشکی در استان خوزستان باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.