سرهنگ نادر سهیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران دریابانی در جریان بازرسی از این شناورها مقدار 20هزار لیتر گازوییل را کشف و ضبط و تحویل نماینده شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران کردند.
وی اظهار داشت : بر اساس دلایل و مستندات موجود شناورهای توقیف شده با توجیه فعالیت صیادی، اقدام به بارگیری سوخت یارانه ای کرده و بدون هیچ گونه فعالیت صیادی و صرفا با هدف فروش این مقدار مواد سوختی به دلالان کشورهای حوزه خلیج فارس به فروش غیرقانونی سهمیه سوخت مبادرت می کردند.
جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان بیان کرد: در جریان بازرسی از این شناورهای فعال در قاچاق سوخت ، چند رشته تور و ادوات صیادی غیرمجاز نیز کشف و ضبط شد.
سهیلی خاطرنشان کرد: پنج ناخدای این شناورها بازداشت و شناورهای حامل سوخت به یکی از پایگاه های دریابانی در سواحل خوزستان هدایت شدند.
اختلاف بهای سوخت یارانه ای داخلی با بازار فراورده های خلیج فارس و کاهش ارزش پولی ملی در یک سال اخیر ، انگیزه ای برای قاچاق سوخت از مناطق ساحلی خوزستان شده است.
ماموران دریابانی خوزستان پارسال بیش از 1.5میلیون لیتر سوخت قاچاق در مناطق ساحلی خوزستان و آبهای شمال غرب خلیج فارس حین خروج از آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران کشف و ضبط شد.
استان خوزستان با سواحل طولانی همواره با پدیده قاچاق کالا و سوخت رو به رو بوده است.
6065/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.