به گزارش شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرزبانی استان خوزستان سردار عبداله نظرپور افزود: دریابانان این فرماندهی مستقر در پاسگاه شناور دهانه اروند از توابع پایگاه دریابانی آبادان، روز گذشته با انجام کار اطلاعاتی و با یک عملیاتی برنامه ریزی شده موفق شدند یک فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق را که از کشورهای حوزه خلیج فارس به مقصد بنادر آبادان در حرکت بود، شناسایی و متوقف کنند.
فرمانده مرزبانی خوزستان با اشاره به حجم بالای کالاهای بارگیری شده در این شناور افزود: بیش از 500 تن بار غیرمجاز و قاچاق شامل تجهیزات ماهواره ای، اسباب بازی، دارو، مواد نیروزا و مشروبات الکلی با مهارت و دقت تمام در زیر بار مجاز شناور به عمق 6 متر و با هدف عرضه در بازار داخلی کشور بارگیری شده بود که با هوشیاری و بازرسی دقیق ماموران کشف شد.
این مقام ارشد مرزبانی در ادامه با اشاره به دستگیری 6 متهم در این رابطه گفت : تخلیه این شناور از روز گذشته آغاز و با توجه به حجم و تنوع بالای کالاهای قاچاق تا چند روز آینده طول می کشد و تا تخلیه کامل برآورد دقیق از ارزش کالاهای کشف شده می شود.
فرمانده مرزبانی استان خوزستان همچنین گفت: یک فروند شناور لنج باری حامل هشت تن برنج قاچاق نیز توسط پایگاه دریابانی آبادان کشف و توقیف شد.
سردار نظرپور توضیح داد: ماموران پایگاه دریابانی آبادان مستقر در پست کنترل خسروآباد روز جمعه هنگام کنترل شناورهای عبوری در آبراه اروند، به یک فروند لنج باری مظنون شده و آن را متوقف کردند.
وی افزود : ماموران در بازدید این شناور مقدار 200 کیسه 40 کیلوگرمی معادل هشت تن برنج خارجی قاچاق را کشف و 6 نفر را دراین رابطه دستگیر کردند.
فرمانده مرزبانی خوزستان تصریح کرد: ارزش کالای کشف شده 560 میلیون ریال برآورد شده که کالاها به همراه متهمان پس از تشکیل پرونده اولیه تحویل مراجع ذیصلاح شدند.
**کشف و ضبط پنج هزار لیتر سوخت قاچاق
پایگاه مرزبانی خوزستان جانشین فرمانده مرزبانی استان نیزاز کشف و ضبط پنج هزار لیتر سوخت قاچاق خبر داد.
به گزارش این منبع سرهنگ نادر سهیلی افزود: در راستای طرح تشدید کنترل نوار مرزی و جلوگیری از ورود و خروج هرگونه قاچاق، ماموران پایگاه دریابانی آبادان روز جمعه موفق شدند یک فروند شناور صیادی حامل سوخت قاچاق را در آب‌های شمالی خلیج فارس متوقف کنند.
وی گفت: ماموران در بازرسی از شناور توقیف شده پنج هزار و 300 لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوییل را که در مخازن جاساز شناور بارگیری شده بود، کشف کردند.
جانشین مرزبانی استان خوزستان در پایان با اشاره به دستگیری 2 متهم در این رابطه افزود: محموله کشف شده به همراه متهمان مربوطه پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذیصلاح شد.
/6002/7164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.