سرهنگ محمدرضا سراوانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این تعداد تبعه ترکمنستانی بیشتر درقالب تجارت چمدانی و سفرهای یک روزه وارد خاک جمهوری اسلامی شده و مجددا به کشورشان برگشتند.
وی افزود: بیشتر اتباع کشور ترکمنستان اجناس همراه خود را در بازارچه مرزی اینچه برون به فروش می رسانند و برخی اقلام مورد نیاز خود را نیز از این بازارچه خریداری می کنند.
سرهنگ سراوانی اضافه کرد: در 9 ماه گذشته تنها 415 نفر از هموطنان ما از مرز اینچه برون به کشور ترکمنستان سفر کردند که بیشتر این سفرها چند روزه یا حداکثر یک ماهه با هدف بازدید از اقوام و آشنایان خود در کشور همسایه صورت می گیرد.
وی همچنین از تردد 22 هزارو 158 دستگاه تریلی ترانزیت ایرانی و خارجی از مرز اینچه برون گنبدکاووس به مقصد کشور ترکمنستان یا دیگر کشورهای آسیای مرکزی در 9 ماه گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد تریلی 14 هزارو 806 دستگاه خارجی و بقیه، تریلی های ایرانی بودند.
فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان همچنین گزارشی از عملکردهای این یگان نظامی در 9 ماه گذشته ارائه داد و گفت: دراین مدت ماموران مرزبانی، 6 قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز، 55 دستگاه تجهیزات ماهواره، 9200 لیتر سوخت خارج از شبکه توزیع و یک هزارو 379 قلم دارو قاچاق کشف و ضبط کردند.
سرهنگ سراوانی، کشف و ضبط 23 کیلوگرم انواع مواد مخدر، کشف 109 قطعه پرنده زنده از گونه حفاظت شده باقرقره و کشف و ضبط 10 هزار و 958 بسته سیگار را از دیگر عملکردهای هنگ مرزی اترک در 9 ماه گذشته اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، گمرک اینچه برون که گاهی به آن مرز پُل هم گفته می شود، در شمال گنبدکاووس و دربخش مرزی داشلی برون این شهرستان درجوار مرز ایران و ترکمنستان واقع است.
گمرک اینچه برون که تنها گمرک زمینی استان گلستان به شمار می آید در سال 1371 فعال شده و هم اکنون محل تردد اتباع ایران و ترکمنستان و واردات و صادرات کالا و عبور تریلی های ترانزیت است.
هنگ مرزی اترک گلستان، مسئولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را درمحدوده این استان به طول تقریبی 350 کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.