سرهنگ نادر سهیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران دریابانی روز چهارشنبه پس از تعقیب و توقیف یک فروند شناور باری در آبهای شمالی خلیج فارس آن را مورد بازرسی قرار دادند.
وی گفت: در جریان بازرسی از این شناور که در حال حرکت به سمت بندر چوئبده بود ، 12هزار عدد شربت نوشیدنی خارجی به ارزش یک میلیارد و 200میلیون ریال که فاقد مدارک گمرکی بود کشف و ضبط کردند.
جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان افزود: این شناور حامل کالای قاچاق از یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس بوده و صاحبان آن قصد داشتند این محموله را به صورت غیرقانونی ترخیص و روانه بازارهای داخلی کنند.
سرهنگ سهیلی افزود: در این ارتباط 6 متهم به قاچاق کالا نیز بازداشت و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی منطقه شدند.
وی به تحقق اهداف شعار امسال و حمایت از کالای ایرانی و ممانعت از ورود کالای غیرمجاز و قاچاق به کشور اشاره کرد و گفت: هرگونه کالای تجاری می بایست از مبادی قانونی وارد کشور شود در غیر این صورت با برخورد قانونی ماموران مرزبانی روبرو خواهند شد.
ماموران دریابانی خوزستان روز سه شنبه هفته جاری نیز موفق شدند در 2 عملیات جداگانه ، 2 فروند شناور باری حامل کالای قاچاق را به ارزش 12میلیارد و 300میلیون ریال در آبهای ساحلی خوزستان توقیف کنند.
در 2 هفته نخست فروردین ماه امسال حدود 21فروند شناور تجاری و باری مظنون به حمل کالای قاچاق در آبهای شمال غرب خلیج فارس و ساحل خوزستان توقیف شده است.
پارسال کالاهای قاچاق دست کم به ارزش یک هزار و 200میلیارد ریال در آبهای شمالی خلیج فارس و سواحل خوزستان کشف و ضبط شد.
انواع کالای خانگی به خصوص وسایل سرمایشی ، برنج ، چای ، پتو و پارچه ، سوخت ، وسایل آشپزخانه ، لاستیک خودرو ، کنسروجات و مواد بهداشتی و آرایشی از جمله کالاهای مکشوفه در آبهای شمالی خلیج فارس و سواحل خوزستان در سال 1396 بوده است.
استان خوزستان با سواحل طولانی ، همواره در معرض ورود کالای قاچاق به کشور بوده است.
6065/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.