به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی ابراهیمی پور روز شنبه در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خوزستان در مجتمع فرهنگی معلم آبادان اظهار داشت: به رغم وجود 50 هزار دانش آموز در شهرستان آبادان ولی نتوانستیم در امر فرهنگ سازی و آموزش دانش آموزان در نحوه نگهداری و اموال مدارس و جلب مشارکت خانواده در تجهیز و تعمیر مدارس موفق باشیم.
وی ترویج روحیه انفاق بین دانش آموزان و خانواده ها را از ویژگی های انسان مومن بیان کرد و گفت: روحیه انفاق را باید در بین جوانان، خانواده ها و فرزندان رشد و ترویج کرد.
امام جمعه آبادان مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی این شهرستان را ارزشمند دانست و گفت: خیرین مدرسه ساز با مشارکت مالی و معنوی خود علاوه بر حفظ دین در دنیا و آخرت، فرهنگ مشارکت در امور فرهنگی نظیر مدرسه سازی را در جامعه ایجاد وترویج می کنند.
حجت الاسلام ابراهیمی پور با بیان اینکه مشارکت مالی و معنوی خیرین مدرسه ساز بستر توسعه علمی و آموزشی را در کشور فراهم می کند گفت: هر چه دایره تعلیم و تربیت را در آموزش و پرورش گسترش دهیم در آینده خروجی آن به نفع نظام و مردم خواهد بود.
وی سرمایه گذاری در آموزش و پرورش را از توسعه های عملی کشور عنوان کرد و گفت: در کشورهای پیشرفته برای پیشبرد اهداف جامعه در جهت توسعه علمی سرمایه گذاری کرده و نیروی کار مهار تربیت می کنند.
معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس خوزستان در این آیین ، مشارکت خیرین مدرسه ساز را در گسترش فرهنگ همکاری و همیاری عمومی مهم دانست و گفت: با توجه به وقوع سیل در برخی از استان های کشور به خصوص استان خوزستان در حال حاضر بهترین فرصت برای مشارکت های خیرین در امر همیاری و کمک به مدارس سیل زده است.
رضا زدوار از مشارکت های منطقه آزاد اروند در تعمیر و تجهیز مدارس شهرهای آبادان و خرمشهر قدردانی کرد و گفت: هم اینک فرصت خوبی برای تعمیر و تجهیز مدارس آسیب دیده ناشی از سیل در مناطق روستایی و حاشیه شهر در این منطقه فراهم است.
وی با بیان اینکه حرکت معنوی مدرسه سازی، ترویج فرهنگ مشارکت در بین مردم ایجاد می کند، گفت: اگر در این راه مردم با هر توان مالی با خیرین مدرسه ساز همگام شوند عمده مشکلات ناشی از کمبود فضای آموزشی در شهرستان های خوزستان برطرف می شود.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در این آیین در سخنانی به موضوع سیل در استان خوزستان پرداخت و گفت: اگر این میزان بارش در کشور صورت نمی گرفت می بایست 2.5 میلیارد دلار اعتبار برای تصفیه و شیرین کردن آب از خلیج فارس، دریای عمان و ارومیه صرف می شد.
عامر کعبی با بیان اینکه دولت بدون مشارکت مردم توان لازم برای مهار سیلاب را نداشت گفت: وزارت نیرو و دولت باید خسارت ها را سریع برای مردم جبران کند.در این راستا با همت نیروهای مردمی از ورود آب به شهر و روستاها جلوگیری شد.
وی افزود: در صورتی که حجم 30 تا 40 میلیارد مترمکعب آب کل تالاب ها، رودخانه ها و سدهای استان خوزستان مدیریت نمی شد خسارت های وارده بیش از این بود.
کعبی با اشاره به مشارکت های خیرین در مدرسه سازی گفت: دولت به تنهایی قادر به برطرف کردن مسایل و مشکلات نیست و مشارکت خیرین و مردم در حوزه های مختلف می تواند بخش عمده ای از بار مشکلات را از دوش دولت بر دارد.
جلیل مختار دیگر نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در این آیین مشارکت خیرین در امور فرهنگی را مهم بیان کرد و گفت: فرهنگ سازی در عرصه مشارکت در امور فرهنگی و آموزشی به عنوان یک اصل انسان سازی که می تواند یک تفکر، رویکرد و مکتب جامعه را تقویت کند، لازم و ضروری است.
وی ساخت و ایمن سازی مدارس را ضروری دانست و گفت: آبان ماه سال گذشته سه میلیارد دلار برای برای ایمن سازی و استحکام بخشی مدارس سراسر کشور اختصاص یافت.
وی ادامه داد: امروز ضرورت فرهنگسازی و مشارکت مردمی در وضعیت کنونی سیل استان خوزستان 200 مدرسه آسیب جدی دید.
مختار گفت: دولت در یک بازه زمانی کوتاه نمی تواند تمام مدارس آسیب دیده از سیل را بازسازی کند لذا نهادینه کردن فرهنگ مشارکت مردمی می تواند کمک موثری در در عرصه آموزش و پرورش داشته باشد.
به گزارش ایرنا بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با حضور امام جمعه آبادان، نماینده های مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی، استانی و جمعی از خیرین مدرسه ساز در مجتمع فرهنگی معلم آبادان برگزار شد.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.