سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر گفت: روان آب‌ها تا ۴۰ کیلومتری شهرستان خرمشهر پیشروی کرده اند.

به گزارش ایلنا، کوروش مودت سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر گفت: با توجه به حجم بالای آب و سرعت پیشروی روان آب‌ها ورود آب به روستاهای خرمشهر دور از انتظار نیست.

مودت گفت: با ایجاد سیل بندهای بلند در اطراف خرمشهر درصدد هستیم سیلاب را از دشت‌های شمال خرمشهر به طرف رودخانه اروند هدایت کنیم.

وی گفت: هرگونه تاخیر در اجرای این عملیات می‌تواند ۱۸ روستای خرمشهر را در موقعیت غرب رودخانه کارون با بیش از ۲۰ هزار سکنه در معرض خطر حتمی قرار دهد.

فرماندار خرمشهر تاکید کرد: محور خرمشهر - اهواز به عنوان تنها راه مواصلاتی خرمشهر و آبادان به مرکز استان هم اکنون با تهدید جدی مواجه است و تمام تلاش‌مان این است که این جاده مثل دیگر محورهای ارتباطی منطقه مسدود نشود.

کورش مودت گفت: در بازدید هوایی سیلاب و روان آب‌هایی که به بخش‌هایی از سطح جاده خرمشهر-اهواز غلبه کرده به صورت دقیق بررسی و مقرر شد در طرحی ضربتی با ایجاد شکاف در قسمت هایی از جاده روند هدایت سیلاب را سرعت ببخشیم.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته سیلاب موجب آبشویی و تعطیلی خط آهن خرمشهر- اهواز شد، افزود: کارگران راه‌آهن به صورت شبانه‌روزی و مستمر در حال تلاش برای بازگشایی مسیر ریلی جنوب هستند و این مسیر به زودی فعال خواهد شد.

مودت همچنین با اشاره به برگزاری و تداوم جلسات ستاد بحران که تا نخستین ساعات بامداد امروز به طول انجامید گفت: به منظور پیشگیری از نفوذ سیلاب به خرمشهر اعضای ستاد بحران در کنار استاندار شبانه روز در حال بررسی و کارشناسی دقیق وضعیت خرمشهر هستند تا از وارد آمدن هرگونه آسیب و خسارتی به مردم این شهرستان پیشگیری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.