به گزارش ایرنا علی اصغر پیوندی یکشنبه در حاشیه بازدید از اردوگاه اسکان اضطراری ناصرخسرو اهواز بیان کرد: این بسته های غذایی در بین خانوارهای مناطق سیل زده در حال توزیع است.
وی گفت: هدف از توزیع این بسته های غذایی آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان و تامین امنیت غذایی سیل زدگان در این ماه پربرکت است.
پیوندی ادامه داد: امید است سیل زدگان هرچه زودتر به خانه های خود برگردند ولی کمک رسانی این نهاد تا پایان بحران سیلاب و پس از آن همچنان ادامه دارد.
وی تاکید کرد: مقدمات بازسازی و بهسازی محل زندگی مردم مناطق سیل زده برای بازگشت آنها باید هر چه زودتر فراهم شود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه وظیفه جمعیت هلال‌ احمر پس از امدادرسانی، اسکان و تغذیه اضطراری است ادامه داد: با توجه به خسارتی که سیلاب به سیل زدگان وارد کرده تلاش کردیم از همان ابتدا در کنار آنها و تسکین دهنده نگرانی و ناراحتی مردم از این بحران باشیم ، بنابراین این روند تا زمانی که مردم به ما نیاز داشته باشند ادامه دارد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر بیان کرد: در سیل اخیر در سطح کشور به 450 هزار نفر امدادرسانی شد و 220 هزار نفر اسکان اضطراری شدند.
وی بر آورد اولیه خسارت ناشی از سیل در کشور را 400 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
گفتنی است؛ در جریان سیل اخیر در خوزستان به بیش از 160 هزار نفر در خوزستان توسط هلال احمر امدادرسانی شدند و 94 اردوگاه اسکان اضطراری برپا شد.
/7158/6002/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.