معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان چهارشنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت: در سال زراعی 1398-1397 حدود 30هزار هکتار از اراضی دیم و آبی استان زیرکشت محصول راهبردی کلزا رفت ولی در جریان سیلاب اخیر هفت هزار هکتار آن که به بار نشسته بود دچار آبگرفتگی شد و از بین رفت.
محمد قاسمی نژاد پیش بینی کرد حدود 50 هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان خوزستان خریداری و به کارخانه های روغن کشی در خارج از استان انتقال یابد.
وی قیمت خرید تضمینی هرکیلوگرم دانه روغنی کلزا را 33هزار و 700 ریال عنوان کرد و افزود: بهای خرید تضمینی محصول کلزا به صورت نقدی به حساب کشاورزان واریز می شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه پارسال از حدود 18هزار هکتار سطح زیر کشت محصول کلزا در خوزستان حدود 30هزار تن به نرخ تضمینی خریداری شد افزود: چنانچه سیلاب اراضی آماده برداشت را از بین نمی برد تولید این محصول به بیش از 60هزار تن می رسید.
در جریان سیلاب مهیب اخیر بیش از 100هزار هکتار از اراضی کشاورزی و نیشکری خوزستان دچار آبگرفتگی شد و حدود 60 تا 70هزار ریال خسارت به بهره برداران محلی و شرکتی استان وارد شد.
کشاورزان شوش ، شوشتر(شعیبیه) ، دشت آزادگان ، اهواز ، خرمشهر ، حمیدیه و دزفول بیشترین خسارت را از سیلاب متحمل شدند.
حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به خوزستان گفته بود همه خسارات اراضی کشاورزی آسیب دیده ناشی از سیلاب پرداخت خواهد شد.
برخی از کشاورزان خوزستانی در جریان سیلاب اخیر بنا به توصیه مسئولان ارشد استان اجازه دادند آب سیلاب را از اراضی کشاورزی عبور دهند تا جان و خانه و کاشانه آنان به خطر نیفتد.
/6002/6065
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.