به گزارش ایرنا امین آقایی روز چهارشنبه در آیین افتتاح نخستین مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی شهر سیمینه بوکان اظهار داشت: بخش کشاورزی با وجود سرمایه گذاری های انجام شده با کمبود نیروی متخصص مواجه است و فرآیند انتقال دانش در این بخش با کندی صورت می گیرد و نیاز است با ایجاد بستری مناسب این دانش آموختگان به عرصه تولید وارد شوند.
وی ادامه داد: در راستای تنوع بخشی به اشتغال در بخش کشاورزی و ایجاد فرصت های شغلی مناسب و حرکت به سمت کشاورزی نوین در عرصه های تولید باید سازمان نظام مهندسی در راستای اجرای قانون افزایش بهره وری در راه اندازی مراکز غیردولتی کشاورزی ورود پیدا کند.
آقایی اضافه کرد: مراکز کشاورزی غیردولتی در کنار ارایه خدمات به جهاد کشاورزی در راستای دانش افزایی و انتقال و فناوری های نوین نیز باید تلاش کند.
وی گفت: نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آمادگی دارد تمام خدمات لازم اعم از فنی مهندسی، ماشین آلات، مالی، بیمه ای و همه زمینه های دیگر این توانایی را ایجاد کند که در خدمت بخش جهاد کشاورزی قرار گیرد.
اقایی ادامه داد: این سازمان با 13 هدف از جمله حمایت از حقوق صنفی مهندسان، تلاش برای ایجاد اشتغال، گسترش دانش و فناورری، حفظ محیط زیست و نظارت بر حسن اجرای کار جامعه هدف فعالیت می کند.
به گزارش ایرنا بوکان با دارا بودن ۱۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۷۲ هزار هکتار کشت گندم، پنج هزار هکتار کشت جو و در کل ۷۷ هزار هکتار غلات مرکز غله استان است؛ در این شهرستان هم اکنون ۱۲ شرکت غیردولتی خدمات کشاورزی فعالیت دارد.
در آذربایجان غربی نیز 631 شرکت فنی و مهندسی کشاورزی در راستای تحقق اهداف بخش کشاورزی و ارایه خدمات و دانش فنی به کشاورزان فعال هستند.
در شهریور سال گذشته تفاهم نامه همکاری بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در 9 ماده همکاری به امضای مسوولان رسید.
7510/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.