به گزارش ایرنا آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری دوشنبه شب در دیدار با نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر اظهار داشت: کمک‌رسانی، ایجاد کمپ ها، تامین تغذیه و درمان برای سیل زدگان بر عهده جمعیت هلال احمر بوده و تاکنون نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.
وی افزود: در کنار کمک های دستگاه های مختلف، تشکیل ستاد مردمی کمک به مردم سیل زده خوزستان نیز یکی از اقدامات مهمی بود که در استان انجام شده و تاکنون کمک‌های خوبی جمع آوری شده است.
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: نیروهای مسلح نیز در این روزها در کنار مردم اقدامات خوبی را صورت داده و کمک شایانی به مناطق سیل زده داشته اند و با تمام تجهیزات برای ساخت و ترمیم سیل بندها پای کار هستند.
وی تصریح کرد: همچنین جامعه روحانیت استان نیز در این روز ها در کنار مردم حضوری پررنگ داشته و به صورت شبانه روزی در امر خدمت‌رسانی به مناطق سیل زده تلاش دارند.
امام جمعه اهواز افزود: حدود 10 هزار طلبه در بخش برادران و خواهران اکنون مشغول به خدمت‌رسانی به مناطق سیل زده هستند.
آیت الله موسوی جزایری گفت: موسسات خیریه از سراسر کشور نیز برای کمک رسانی به مردم خوزستان وارد عمل شده‌اند و در حال حاضر کمک رسانی به خوبی انجام می شود اما تنها دغدغه‌ای که در حال حاضر وجود دارد، بحث کمبود تجهیزات سرمایشی و تامین مکان امن برای سیل‌زدگان است.
وی گفت: فصل گرما نزدیک است و این یکی از چالش‌های جدی در زمان بحران به شمار می رود چرا که به زودی در خوزستان با دمای بالای 50 درجه مواجه خواهیم شد و این می تواند یکی از معضلات عمده در شرایط کنونی باشد.
در پی طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون و جاری شدن سیلاب در مناطق وسیعی از خوزستان ، دستور تخلیه هفت شهر و 270 روستای استان صادر شده است.
به گفته وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب قرار گرفتند.
جمعیت هلال احمر خوزستان در جریان سیلاب اخیر برای اسکان سیل زدگان تا کنون 67 اردوگاه در استان برپا کرده که بیش از 117 سیل زده در این اردوگاه ها اسکان داده شدند.

7152/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.