به گزارش ایرنا فرید براتی سده عصر یکشنبه در جلسه توجیهی ،آموزشی و تخصصی یک روزه ویژه تیم های محب بهزیستی خوزستان که در سالن جلسات مجتمع فتح المبین بهزیستی اهواز برگزار شد اظهار داشت : ارائه آموزش های تخصصی به کارشناسان طرح فوریتی محب برای پیشگیری و کاهش بروز مشکلات روانی و اجتماعی افراد در مواجهه با بلایای طبیعی، با تاکید بر توانمند سازی اجتماعی محلی از اهداف برگزاری این جلسه است.
وی همچنین حفظ،توسعه و ارتقاء سطح سلامت روان فرد و اجتماع، تاب آوری افراد در حوادث اضطراری، بازپروری و توانمندی و ظرفیت سازی افراد متاثر از حادثه محلات، سازماندهی و توسعه مشارکت اجتماعی مردم در بلایای طبیعی و انسان ساخت و حوادث اضطراری، ارتقا و توسعه سواد سلامت روانی آحاد جامعه در بلایای طبیعی نظیر سیل و زلزله را از سرفصل های آموزشی این جلسه عنوان کرد .
همچنین در ادامه غلامرضا صدیق راد مدیر کل بهزیستی خوزستان در این خصوص گفت: سیل خوزستان یک پدیده با ویژگی خاص بوده و حالت فرسایشی دارد و افراد آسیب دیده و در معرض آسیب با یک نوع فرسایش روحی مواجه هستند که در چنین مواقعی شایعات نیز به این مساله دامن می زد.
وی تصریح کرد: در این شرایط مباحث و موارد روانشناختی زیادی مطرح است که حمایت ها و مداخلات تیم های محب و اورژانس اجتماعی می تواند نقش موثری در کاهش سطح اضطراب و استرس افراد آسیب دیده و در معرض سیل ایفا کند.
وب افزود: در بدو وقوع سیل با تشکیل ستاد مدیریت بحران بهزیستی خوزستان و کمیته های تخصصی استانی و شهرستانی ، برنامه ریزی لازم صورت گرفت و در اولین اقدام حفاظت از مراکز توانبخشی و اجتماعی ازجمله مراکز نگهداری شبانه روزی معلولان ،سالمندان و کودکان در دستور کار قرار گرفت و مراکز در معرض خطر نیز به مراکز امن منتقل شدند.
صدیق راد گفت: در حادثه سیل هیچ گونه معلول و مددجویی آسیب ندیده و برای هر مرکز میز یک مرکز معین تعیین شده که در صورت بروز هر مشکلی ، مددجویان و معلولان به مرکز معین منتقل می شوند .
مدیرکل بهزیستی خوزستان کفت: اکنون 96 تیم فوریتی محب که به صورت تخصصی آموزش دیده اند در مناطق سیل زده استان در حال خدمات رسانی و انجام مداخلات و حمایت های اجتماعی به افراد آسیب دیده هستند.
سیلاب کرخه ، دز و کارون تاکنون مناطق روستایی و شهری چندین شهرستان حاشیه این رودخانه ها را در برگرفته است.
در پی این سیلاب، دستور تخلیه هفت شهر و بیش از 250 روستای خوزستان صادر شده است.
به گفته وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.
7152/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.