علی سیاحی روز روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد:پس از وقوع سیلاب و به زیر آب رفتن تاسیسات آبرسانی روستایی دشت آزادگان و قطعی موقت آب روستاها، نیاز مردم توسط آب بسته بندی شده تامین می شود.
وی ادامه داد: در روزهای ابتدایی سیل بسیاری از تاسیسات آبرسانی روستایی دشت آزادگان به زیر آب رفته اما با تمهیدات صورت گرفته اکنون مشکلی در تامین آب مورد نیاز روستاها وجود ندارد.
به گفته سیاحی تعداد 10 روستای دشت آزادگان به دلیل وقوع سیلاب در محاصره آب هستند و اهالی این روستاها در اردوگاه های پیش بینی شده استقرار یافته اند.
وی با بیان اینکه تمام تاسیسات آبرسانی روستایی دشت آزادگان در مدار بهره برداری قرار دارند، گفت: تاسیسات دهلاویه، فنیخی، شهدای جهاد، صویدانی و شریعتی از جمله تاسیسات آبرسانی روستایی بودند که بر اثر سیلاب زیر آب رفته و متحمل خسارت شدند.
سیاحی افزود:برای جلوگیری از ورود سیلاب و خسارت به تاسیسات اقدام به احداث سیل بند در اطراف این تاسیسات شده که البته به دلیل افزایش سطح آب، سیلاب از سیل بندهای تاسیسات شهدای جهاد عبور کرده است.
به گفته معاون فرماندار دشت آزادگان، سیلاب هنور وارد شهر سوسنگرد نشده اما این شهر همچنان در تهدید ورود سیلاب است.
تاکنون سیلاب در چهار روستای این شهرستان جاری شده است و 15 روستای دیگر این منطقه نیز درمحاصره سیلاب هستند.
از اوایل فروردین امسال با افزایش بارش باران دربالا دست و با رهاسازی آب از سد کرخه و دز و طغیان رودخانه های کارون، دز و کرخه بسیاری از مناطق خوزستان با خطر جدی سیلاب روبه رو شدند.
تاکنون 47 اردوگاه استقرار سیل زدگان در خوزستان توسط هلال احمر ایجاد شده و بالغ بر 30 هزار و 400 نفر در این اردوگاه ها اسکان داده شدند.
بر اساس اعلام هلال احمر خوزستان از چهارم فروردین امسال تاکنون در سیلاب خوزستان به 40 هزار و 57 نفر امدادرسانی شده است.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.