زاهد فردوس پناه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با وجود دستور تخلیه به اهالی شهرهای سوسنگرد، بستان، ابوحمیظه و کوت سید نعیم مردم در مقابل خارج شدن از شهر مقاومت می کنند و بسیاری از مردم حاضر به ترک محل زندگی خود نیستند این در حالی است که خطر جاری شدن سیلاب در این شهرها جدی است .
وی افزود: تاکنون سیلاب در چهار روستای این شهرستان جاری شده است و 15 روستای دیگر این منطقه نیز درمحاصره سیلاب هستند.
وی با بیان اینکه روستاهای جلگه سید علی، عصافره این شهرستان به صورت کامل به دلیل جاری شدن سیلاب تخلیه شدند ، گفت: شهر کوت نعیم یکی از بحرانی ترین مناطق این شهرستان است که خطر جاری شدن سیلاب این شهر را تهدید می کند و در چند روز گذشته نیز دستور تخلیه اهالی این منطقه داده شده است.
وی با اشاره شکستن یک نقطه از دایک مرزی هورالعظیم در مرز عراق بیان کرد: یک نقطه از دایک مرزی هورالعظیم به سمت عراق شامگاه شنبه با همکاری سپاه ولیعصر (عج) و با دستور استانداری خوزستان برای رهاسازی آب از رودخانه الرمیم (پایین دست رودخانه نیسان) به هورالعظیم عراق شکسته شد و احتمال می رود برای کاهش ارتفاع آب این رودخانه ،چند نقطه دیگر این دایک به دستور استانداری شکسته شود.
شهرستان دشت آزادگان در 60 کیلومتری غرب اهواز واقع شده و هم مرز کشور عراق است.
از اوایل فروردین ماه امسال با افزایش بارش باران در استان و بالا دست و با رهاسازی آب از سد کرخه و دز و طغیان رودخانه های کارون، دز و کرخه بسیاری از مناطق خوزستان با خطر جدی سیلاب مواجه شدند.
تاکنون 47 اردوگاه استقرار سیل زدگان در استان توسط هلال احمر ایجاد شده است و بالغ بر 30 هزار و 400 نفر در این اردوگاه ها اسکان داده شدند.
بر اساس اعلام هلال احمر استان از چهارم فروردین ماه امسال تا کنون در سیلاب خوزستان به 40 هزار و 57 نفر امدادرسانی شده است.
7158/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.