شاهین هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همه تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات ناشی از سیلاب در حمیدیه اندیشیده شده است و در تمام 40 کیلومتر سیل بند در نقاط شهری و روستایی این شهرستان، طی ماه های اخیر پنج کیلومتر نقاط حساس و آسیب پذیر در حدود اصلاح، بازسازی، استحکام بخشی و احداث سیل بند شد.
وی افزود: محدوده رودخانه در شهرهای حمیدیه در حال ایمن سازی است و اطلاع‌رسانی کامل به مردم برای پیشگیری از خطرات ناشی از سیلاب انجام شده است .
فرماندار حمیدیه گفت: با سازمان هلال احمر استان نیز برنامه ریزی های لازم انجام شده و اقلام مورد نیاز مانند مواد غذایی پتو، چادر و... نیز ذخیره شده است.
هاشمی بیان کرد: رودخانه در مقطع حمیدیه توان عبور 700 متر مکعب بر ثانیه آب را دارد و اگر این شاخص به بیش از یک هزار مترمکعب بر ثانیه برسد به یقین برخی روستاهای حاشیه رودخانه با مشکل رو به رو می شوند اما با توجه به برنامه ریزهای صورت گرفته تلاش می‌کنیم با هر میزان آب مشکلی برای جان مردم ایجاد نشود و خسارت را به حداقل ممکن برسانیم.
شهرستان حمیدیه در 25 کیلومتری شمال غرب اهواز واقع شده است.
بارش باران از روز یکشنبه تا سه شنبه هفته جاری باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق استان شد .
ستاد بحران خوزستان از سوم فروردین نسبت به احتمال وقوع سیلاب در همه رودخانه های استان هشدار داده و سازمان آب و برق خوزستان نیز گفته است که تعدادی از روستاهای شهرستان های اهواز، دزفول، شوشتر، شوش، دشت آزادگان و هویزه شرایط حساس تری را تجربه می کنند.
طی 2 موج سیلابی در 48 ساعت گذشته، 1.5 میلیارد مترمکعب آب وارد مخازن سدهای خوزستان شده است.
در زمستان سال 97 نیز به دلیل بارش باران و رهاسازی آب از سد کرخه و دز بسیاری از مناطق استان درگیر سیلاب شدند.
7164/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.