محمود کیانی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: از این تعداد 500 واحد زیر 60 درصد و 90 واحد مسکونی بیش از 60 درصد خسارت دیده است.
وی افزود: مجموع برآورد اولیه خسارت به حوزه مسکن شهری و روستایی شهرستان اردل در این بارش ها حداقل 77 میلیارد ریال است.
کیانی به خسارت های حوزه کشاورزی شهرستان اردل در بارش های اخیر اشاره و تصریح کرد: در این بارش ها 200 تن ماهی در مزرعه های پرورش ماهی تلف و خساراتی به تاسیسات شیلات ها وارد شد.
وی یادآور شد: مجموع خسارت های اولیه برآورد شده در حوزه کشاورزی شهرستان اردل حداقل 62 میلیارد ریال است.
فرماندار شهرستان اردل اظهار داشت: در بارش های اخیر یکهزار و 200 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان اردل به زیر آب رفته که حداقل 4 میلیارد ریال خسارت دیده است.
وی گفت: در برآورد های اولیه حداقل میزان خسارت وارد شده به سربند و کانال های کشاورزی 15 میلیارد ریال و تاسیسات ایستگاه های پمپاژ مزرعه ها 10 میلیارد ریال پیش بینی می شود.
کیانی تاکید کرد: در این بارش ها 8 کیلومتر راه اصلی با 20 میلیارد ریال، 12 دستگاه ابنیه فنی با 20 میلیارد ریال، 15 کیلومتر راه روستایی با 15 میلیارد ریال و راه دسترسی به 2 پروژه تونل های دشتک - فارسان و گورمیزه 2 میلیارد و 500 میلیون ریال دچار خسارت شد.
وی افزود: در حوزه زمین های ملی جنگلی و مرتعی شهرستان اردل 94 هزار و 200 هکتار با 23 میلیارد و 500 میلیارد ریال و 200 مترمکعب سازه آبخیز با 5 میلیارد ریال در مجموع 24 میلیارد ریال خسارت دیده است.
فرماندار اردل تصریح کرد: در حوزه تاسیسات شهری و روستایی و همچنین آبگرفتگی بوستان ساحلی شهر کاج، پل روستای سرچاه و ورود گل و لای به معابر 50 میلیارد ریال خسارت وارد شد.
وی یادآور شد: بارش های اخیر در حوزه عشایری 210 کیلومتر ایلراه عشایری با 4 میلیارد و 200 میلیون ریال، 10 حلقه چاه با یک میلیارد، 8 کیلومتر کانال آّرسانی کشاورزی عشایری دیناران با 3 میلیارد و تلف شدن 170 راس دام سبک با 3 میلیارد و 400 میلیون ریال و در مجموع 13 میلیارد و 100 میلیون ریال خسارت همراه است.
کیانی اظهار داشت: خسارت این بارندگی به تاسیسات آبرسانی با قطعی آب آشامیدنی 10 روستا و 5 میلیارد ریال برآورد اولیه بوده که هم اینک به ساکنان این روستاها به صورت سیار آبرسانی می شود.
وی گفت: در این مدت خط انتقال آب آشامیدنی شهری از باغ رستم آباد به بهشت آباد اردل دچار حداقل 200 میلیون ریال خسارت شد.
فرماندار شهرستان اردل تاکید کرد: گل آلودگی چشمه باغ رستم اردل و کدورت آن هم اینک به بیش از 5 برابر رسیده است.
وی افزود: تاسیسات و چشمه تامین آب پروژه آبرسانی نیمه تمام دشتک غرق سیلاب شده که پس از رفع مشکل برآورد خسارت اولیه صورت می گیرد.
کیانی تصریح کرد: به علت غرق شدن چشمه 'دره دان' سرخون آب آشامیدنی 110 خانوار قطع شده است.
وی یادآور شد: در همین مدت 200 متر از خط توزیع آب این منطقه بر اثر رانش زمین با 800 میلیون ریال برآورد اولیه خسارت قطع شد.
فرماندار شهرستان اردل اظهار داشت: هم اینک کدورت آب آشامیدنی روستای رفن اردل از استاندارد بالاتر است.
وی گفت: جاده دسترسی به ایستگاه آبرسانی روستای گوزلگ قطع شده و کدورت مجتمع آبرسانی آبسرده نیز بالا رفته است.
کیانی تاکید کرد: آب مجتمع تامین آب خضر زنده بالا آمده، جاده ارتباطی آن تخریب و چشمه دچار آبگرفتگی شده است که خسارت های آن در مجموع 3 میلیارد ریال پیش بینی می شود.
به گزارش ایرنا، اردل در 75 کیلومتری شهرکرد واقع است.

** برق روستاهای سامان وصل شد
فرماندار شهرستان سامان به خبرنگار ایرنا گفت: برق روستاهای شوراب کبیر، شوراب صغیر و محمدآباد از توابع این شهرستان که بدنبال بارش های اخیر و وزش باد شدید و شکستگی 6 تیر برق خسارت دید و قطع شده بود با تلاش گروه های امدادی و رفع حوادث شرکت توزیع نیروی برق وصل شد.
کمال اکبریان چالشتری تاکید کرد: همچنین مدرسه ابتدایی دخترانه نسیبه شهر هوره از توابع شهرستان سامان بر اثر شدت بارش ها آسیب دید.
اکبریان چالشتری تصریح کرد: بر اثر بارندگی های اخیر و وزش باد شدید در شهرستان سامان بیش از 15 منزل مسکونی دچار خسارت شد.

** 15 شیلات در شهرستان کیار نابود شد
فرماندار شهرستان کیار به خبرنگار ایرنا گفت: بدنبال بارش های اخیر و وزش باد شدید 15 مزرعه پرورش ماهی در این شهرستان به طور کامل از بین رفت.
علی فتح نصیریان تاکید کرد: بر اثر این بارش ها تنها پل ارتباطی روستای 'سررک' از توابع دهستان مشایخ شهرستان کیار تخریب شد.
وی یادآور شد: همچنین پل ارتباطی بین شهرستان های کیار و لردگان از بین رفت و جاده ارتباطی بین روستاهای دهستان مشایخ از توابع این شهرستان قطع شده که هم اینک جاده جایگزین مشخص شده است.
نصیریان تصیح کرد: بسیاری از مزارع کشاورزی، شالیزارها و مسیل ها بر اثر بارندگی های اخیر از بین رفت.
وی اظهار داشت: ریزش کوه در محور ارتباطی دهستان مشایخ شهرستان کیار از دیگر خسارت های این بارندگی بود که با کمک به موقع نیروهای راهداری ریزش برداری شد.
به گزارش ایرنا، شلمزار مرکز شهرستان کیار در 35 کیلومتری شهرکرد واقع است.

** تامین اقلام کارگران شیلات محاصره در سیل با قایق انجام شد.
فرماندار شهرستان فارسان به خبرنگار ایرنا گفت: برای تامین اقلام مورد نیاز کارگران مزرعه محاصره در سیل بین روستاهای کران و گوشه از قایق بهره گیری شد.
مرداس طاهری تاکید کرد: خوشبختانه با تدابیر به موقع و تلاش های صوت گرفته از سوی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان فارسان محاصره سیل گاوداری این منطقه شکسته و از بروز خسارت به آن جلوگیری شد.
وی افزود: افزون بر 70 درصد زمین های کشاورزی و باغات شهرستان فارسان به علت شدت بارش ها مالامال از آب شد.
طاهری تصریح کرد: بارش های اخیر خسارت های فراوانی به بخش های کشاورزی، ابنیه و زیرساخت های شهری و روستایی، جاده ها، صنایع، ساختمان های مسکونی و لوازم خانگی وارد کرد.

** بیش از 200 هکتار زمین کشاورزی در بروجن آسیب دید
فرماندار شهرستان بروجن به خبرنگار ایرنا گفت: بدنبال بارش های اخیر افزون بر 200 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به خصوص در روستای دهنو از توابع بخش مرکزی با آسیب جدی مواجه شد.
مسعود ملکی تاکید کرد: سیلاب در افزون بر 50 درصد از مجموع 42 روستای شهرستان بروجن جاری و باعث بروز خسارت به زیرساخت ها و تاسیسات شده است.
وی یادآور شد: بارش های اخیر همچنین باعث تخریب قسمت هایی از منازل مسکونی قدیمی و آغل های گوسفندی در بخش های مرکزی، گندمان و بلداجی از توابع شهرستان بروجن شد.
ملکی تصریح کرد: بدنبال شدت بارش ها و وزش باد شدید خسارت هایی به زیرساخت های 4 شهر از مجموع 6 شهر شهرستان بروجن شده است.
به گزارش ایرنا، بروجن در 60 کیلومتری شهرکرد واقع است.

** ورودی و خروجی سدهای خاکی شهرستان بن تنظیم شد
فرماندار شهرستان بن به خبرنگار ایرنا گفت: بدنبال شدت بارش ها و با هدف جلوگیری از بروز خسارت میزان ورودی و خروجی سدهای خاکی روستاهای بارده، تومانک و لارک از توابع شهرستان بن تنظیم شد.
کیانوش نادری بلداجی تاکید کرد: بر اثر شد بارش ها تعدادی از خانه های قدیمی شهرستان بن در روستاهای بارده، شیخ شبان، یانچشمه و شهر بن تخریب شد.
وی افزود: همچنین بند و نهر ورودی محل تامین آب کشاورزی روستای آزادگان از توابع شهرستان بن با شدت گرفتن بارش ها دچار خسارت شده است.
نادری بلداجی به خسارت های وارده به بخش کشاورزی شهرستان بن اشاره و تصریح کرد: میزان برآورد خسارت های ناشی از بارندگی های اخیر در این شهرستان پس از جمع بندی نهایی اعلام می شود.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.