به گزارش خبرنگار ایرنا ، بارش شدید باران که از عصر روز یکشنبه 26 اسفند ماه سال گذشته در مازندران شروع شد و تا ظهر چهارشنبه قبل از سال جدید ادامه داشت ، باعث بروز خسارت هایی به بخش های مختلف در مازندران از جمله شهرستان سوادکوه شمالی شد.
سید محمد انصارالحسینی روز دو شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که خسارت ها برآورد شده مربوط به بخش های مختلف زیربنایی، تاسیسات برق رسانی، راه های ارتباطی ، کشاورزی ، مسکن ، مدرسه ، آب روستائی و شهری و مخابرات بوده است .
وی با اعلام اینکه بارش شدید باران بیشترین خسارت را به بخش راه در شهرستان سوادکوه شمالی وارد کرده است ، گفت : با تخریب شانه ها و دیواره های حایل راه اصلی و فرعی 10 میلیارد و 200 میلیون تومان به این حوزه خسارت وارد شده است .
فرماندار سوادکوه شمالی افزود : سیل و سیلاب با تخریب راه ، معابر و پل شهموزی خسارتی بالغ بر هفت میلیارد و 100 میلیون تومان به حوزه شهری وارد کرده است.
وی ادامه داد : در حوزه آب منطقه ای به دلیل تخریب سردهنه های زراعی و انهار با خسارت سه میلیارد و 500 میلیون تومانی مواجه شده ایم .
انصارالحسینی خسارت وارده به بخش کشاورزی را یک میلیارد و 720 میلیون تومان اعلام کرد و گفت : در حوزه آب شهری با تخریب شبکه و خط انتقال مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 50 میلیون تومان به این حوزه خسارت وارد شده است .
وی در خصوص خسارت در بخش مسکن گفت که طی گزارشی که تا این لحظه دریافت شده ،سیل و سیلاب باعث تخریب سقف 50 واحد مسکونی ، تخریب کامل یک واحد ساختمانی در حوزه شهری شده که 540 میلیون تومان خسارت در پی داشته است.
فرماندار سوادکوه شمالی بقیه خسارت ها را مربوط به حوزه آب روستائی تخریب شبکه داخلی و خط انتقال آب ، تخریب شبکه برق رسانی و تخریب شبکه مخابرات با میزان خسارت 570 میلیون تومان اعلام کرد .
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.