قاسم شهابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بیشترین خسارت در شهرهای نکا ، سوادکوه، سیمرغ و مناطق بالا دست همچون هزار جریب و کیاسر رخ داد و عمده خسارت به شبکه سیمی خطوط ، تیرهای برق و ترانس بود.
وی مهم ترین عامل خسارت به شبکه توزیع برق مازندران را هم به ترتیب رانش زمین ، نفوذ سیلاب به پایه تیرک های شبکه توزیع عنوان کرد و افزود : به دلیل رانش و سقوط تیرک ها این خسارت کاملا خارج از پیشگیری بود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت : در سیلاب اخیر بیش از 400 نفر از نیروهای شرکت برق در قالب 150 اکیپ تعمیر و خدمات توزیع برق استان مازندران به مناطقی که با قطعی برق رو به رو بودند ، اعزام شدند و در کم ترین زمان امداد رسانی کردند .
شهابی با بیان اینکه دیروز برق آخرین روستا در ارتفاعات کیاسر وصل شد ، افزود: در حال حاضر برق تمامی نقاط روستایی و شهری استان وصل شده استو
وی با تاکید بر اینکه تیم ها و اکیپ های شرکت برق تا پایان تعطیلات نوروزی برای خدمات رسانی در حالت آماده باش هستند، گفت: با توجه به شرایط بارانی و بحرانی استان ، اکیپ ها در حالت فوق العاده قرار داشته و کسی نیز حق مرخصی ندارد.
او همچنین گفت که عوامل شرکت برق در شرایط برفی و رانشی زمین اقدام به تعمیر خطوط توزیع برق کردند و حجم کار و شرایط به گونه ای سخت بود که نمی توان زمان سریع تری برای آن متصور شد.
بارش باران و سیلابی که یکشنبه آخر سال 97 در مازندران رخ داد ، بخش زیادی از مناطق شرق و مرکزی استان را به زیر آب برد و خسارات بسیاری به تاسیسات زیر بانایی ، واحد های مسکونی و زمین های زراعی و کشاورزی این مناطق وارد کرد.
بر اساس آخرین برآوردها میزان خسارت سیلاباخیر بیش از 12 هزار میلیارد ریال بود که بیش از 5 هزار میلیارد ریال در بخش کشاورزی بود .
همچنین به حدود 7 هزار واحد مسکونی نیز خسارت وارد شد که 500 واحد به طور کامل تخریب شدند.
مازندران دارای 2 شرکت توزیع برق است که در مجموع حدود 2 میلیون مشترک زیر پوشش شرکت های دوگانه فعال در استان هستند و از این تعداد یک میلیون و 300 هزار مشترک زیر پوشش شرکت توزیع برق مازندران و باقی تحت پوشش غرب استان هستند.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.