رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دزفول، گفت: با توجه به حجم‌ بارش ها هشدارهای لازم به مسافران نوروزی ارائه گردیده و در مکان های سرپوشیده اسکان داده شده اند و در حال حاضر با مشکل خاصی مواجه نیستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، آریایی عصر امروز دوشنبه ۵ فروردین ماه، در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: تا سومین روز فروردین ماه سال جاری ۳۳هزار و ۳۶۰ نفر در هتل، هتل های سنتی، باغ ویلا، آپارتمان، مهمانپذیر، پارک ها و کمپ های شهرستان دزفول اقامت داشته اند.

وی افزود: همچنین تعداد بازدید کنندگان از جاذبه های تاریخی و فرهنگی، ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر، جاذبه های طبیعی، ۲۳هزار و ۶۰۰ نفر، جاذبه های دست ساز، ۳۵ هزار و ۷۰۰ نفر و جاذبه های تفریحی و توریستی ۷۳ هزار و ۶۰۰ نفر بوده است.

وی در خصوص وضعیت ابنیه های تاریخی شهرستان دزفول با توجه به حجم بارش ها و افزایش دبی آب رودخانه دز، تصریح کرد: در حال حاضر به جز یک مورد اضطراری در خصوص  تخریب بخشی از یک خانه تاریخی که یگان حفاظت میراث فرهنگی برای بررسی و ارائه گزارش گسیل داشته شده است، با مشکل خاصی روبرو نیستیم.

آریایی خاطرنشان کرد: به گردشگران نوروزی هشدارهای لازم در خصوص عدم اسکان در حاشیه و حریم رودخانه ها داده شده است؛ همچنین مسافران‌ نوروزی به دلیل حجم بارش ها در مکان های سرپوشیده مانند حسینیه ثارالله، مساجد و مدارس اسکان داده شدند.

وی در پایان گفت: به دلیل حجم بارش ها و طغیان رودخانه و خطر سیل از حرکت تورهای یک روزه گردشگری و طبیعت گردی جلوگیری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.