عباس بلانیان روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود : اقامت این تعداد مسافران در 126 اقامتگاه بوم گردی، مدارس، هتل های سنتی، فضاهای شهری و مراکز مذهبی پیش بینی شده است.
وی اظهارداشت : در نوروز 97 بیش از 136هزار گردشگر داخلی و خارجی و مسافر نوروزی از جاذبه های تاریخی، طبیعی این شهرستان دیدن کردند.
فرماندار خور و بیابانک با اشاره به ماندگاری مسافران و گردشگران در شهرستان تصریح کرد : میانگین ماندگاری گردشگران بین 24 تا 48 ساعت است یعنی مسافران عبوری بیش از پنج ساعت در این منطقه اقامت دارند.
بلانیان ایام گردشگری خور و بیابانک را اول مهر تا پایان اردی بهشت اعلام و اضافه کرد : اوج حضور گردشگران در خور و بیابانک در ماه های آبان، آذر و فروردین است.
فرماندار خور و بیابانک با بیان اینکه ظرفیت پذیرش مسافران در اوج فصل گردشگری بیش از سه هزار و 500 نفر در شبانه روز است، افزود: تعداد تخت و اتاق اماکن گردشگری به ترتیب 361و 667 مورد است.
بلانیان ادامه داد : فراهم سازی زمینه لازم برای افزایش ماندگاری گردشگران در شهرستان ضروری است و در این رابطه باید خدماتی که ارائه می شود افزایش و ارتقا یابد.
به گفته وی ایام نوروز فرصت بسیار مطلوبی برای معرفی جاذبه های گردشگری، صنایع دستی، محصولات بومی و محلی شهرستان فراهم شد که می ‌توان از این ظرفیت بیشترین بهره‌ برداری را برای رونق تولید و فروش محصولات داشت.
این شهرستان را به گفته مسوولان می توان با داشتن صدها اثر تاریخی، فرهنگی و جاذبه های طبیعی به عنوان قطب گردشگری استان و کشور برشمرد.
گردشگران با سفر به خور و بیابانک علاوه بر جاذبه های طبیعی، از آثار تاریخی چون قلعه های جندق، بیاضه، ایراج و گرمه، دیوان خانه اردیب، مسجد جامع جندق، مسجد جامع فرخی، مسجد جامع بیاضه، گنبد شمس الدین حاجی محمد مهرجان، بادگیرها، آب انبارهای همت و شاه در شهرخور ، امامزادگان، ایوان های گنبدی شکل و ساباط ها، مقبره استاد حبیب یغمایی، مسجد عربها در شهرخور، خانه یغما، خانه کافی در شهر جندق، نخلستان، اشکال لانه زنبوری، دهکده و آبشار نمکی، رمل های ماسه ای دلفریب تخت عباسی و تخت عروس، چال سلکنون و نیزار مصر و فرحزاد، دریاچه نمک، چشمه گرمه و آبگرم، دیدن می کنند.
خور و بیابانک سالانه میزبان بیش از 160هزار گردشگر داخلی و خارجی و مسافر است.
این شهرستان از شمال با شهرستان دامغان در استان سمنان، از جنوب با شهرستان اردکان در استان یزد، از شرق با شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی و از غرب با روستای چوپانان در شهرستان نایین اصفهان هم مرز است.
/6026/9860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.