به گزارش ایرنا امیر عزیز نصیرزاده روز سه شنبه در آئین افتتاحیه نمایشگاه هوایی راهیان نور در پایگاه چهارم شکاری دزفول افزود: استان خوزستان ظرفیت های تاریخی، اقتصادی و فرهنگی فراوانی دارد و تمام ملت ایران از ذخایر و معادن بزرگ نفت و گاز، صنایع لوله سازی و پتروشیمی آن بهره مند هستند.
وی با اشاره به نقش اساسی خوزستان در اقتصاد کشور گفت: استان خوزستان با داشتن رودخانه های دز، کرخه و کارون نقش مهمی در حوزه کشاورزی و تامین مطالبات و نیازمندی های کشور ایفا می کند.
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: استان خوزستان با اقشار و قومیت های متعدد ظرفیت های فرهنگی فراوانی دارد و همواره حماسه ساز بوده است.
وی اظهار داشت: شهر دزفول که به شهر موشک ها معروف است در دوران هشت سال دفاع مقدس مورد اصابت حدود 200 فروند موشک قرار گرفت ولی مردم این شهر مقاومت کردند.
امیر نصیر زاده با بیان اینکه مردم اندیمشک نیز در کنار دلاوری های مردم شوش، سوسنگرد، فتح المبین و خرمشهر همواره نقش پشتیبانی داشتند، افزود: مقاومت مردم خوزستان نقش بازدارندگی مستمری ایجاد کرد و باعث شد هیچ کشوری جرات جسارت و تعدی به کشورمان را نداشته باشد.
وی اضافه کرد: مقاومت مردم در جنگ تحمیلی این جنگ را به یک جنگ فرسایشی تبدیل کرد تا نیروهای نظامی شکل گرفتند و مقاومت دایمی ایجاد شود.
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با توصیه مطالعه دفاع مقدس به متولیان اقتصادی و فرهنگی کشور گفت: باید از معدن راهیان نور سالها در برابر تهاجم فرهنگی استفاده کرد چرا که دشمن به پیامدهای مثبت راهیان نور پی برده است.
وی با بیان اینکه دشمن هزینه های زیادی برای جلوگیری از حضور جوانان در راهیان نور داد، افزود: پایگاه وحدتی دزفول به عنوان یکی از یادگارهای دفاع مقدس که شهدای ارزشمندی تقدیم کرده می تواند نقش بسزایی در حضور جوانان در راهیان نور داشته باشد.
به گزارش ایرنا نمایشگاه بزرگ راهیان نور نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در آیینی با حضور فرمانده نیروی هوایی و رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول گشایش یافت.
این نمایشگاه از امروز سه شنبه 28 اسفند ماه تا 11 فروردین ماه 1398 میزبان کاروان های راهیان نور و مسافران نوروزی است.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.