به گزارش خبرنگار ایرنا شهرستان اندیمشک در ورودی شمالی استان پر افتخار خوزستان در روزهای بهاری، چهره ای سرسبز و زیبا به خود می گیرد تا بهار را برای مسافران، خاطره ای ماندگار کند.
باغ های انار منگره و 2 سد بزرگ دز و کرخه با چشم اندازی بسیار زیبا از یک سو و پادگان دوکوهه و یادمان های دفاع مقدس از سوی دیگر مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور را از نقاط مختلف کشور به سمت خود جذب می کنند.
این شهرستان در دوان دفاع مقدس شاهد خلق حماسه های ایثار و مقاومت مردم بود؛ یادمان های دوران طلایی و پرافتخار دفاع مقدس در ایام نوروز شاهد حضور هزاران نفری راهیان نور است.
عبور جاده ترانزیتی و احداث آزاد راه پل زال - اندیمشک بر اهمیت این منطقه افزوده و تردد مسافران نوروزی و کاروان راهیان نور به شهر لاله های سرخ را ایمن کرده است.
سدهای بزرگی چون دز در فاصله 20 کیلومتری شمال شرقی اندیمشک و سد کرخه در فاصله 22 کیلومتری غرب اندیمشک اهمیت و جایگاه این شهرستان را در شمال خوزستان دوچندان کرده است.
خرابه های شهر ساسانی لور، پل صیحه، بقعه شاهزاده احمد در مازو، قلعه رزه و ویرانه های شهر ایلامی زعفران دشت در منگره از آثار تاریخی، باستانی و گردشگری اندیمشک می باشند که هر سال در تعطیلات نوروز شاهد حضور گردشگران و مسافران زیادی هستند.
جاذبه های طبیعی، گردشگری و تفریحی این شهرستان از جمله دهستان منگره با باغ های انار در ایام نوروز میزبان صدها هزار مسافر از سراسر کشور هستند.
بارش باران و هوای مطبوع این روزها بر زیبایی این شهرستان افزوده و البته مهمان نوازی مردم خطه حماسه و مقاومت، مردم خونگرم اندیمشک، گرمای دل مسافران نوروزی را بیشتر کرده است.
فرماندار شهرستان اندیمشک درخصوص آماده سازی این شهرستان برای میزبانی از مسافران نوروزی گفت: 12 کمیته ستاد نوروزی در اندیمشک تشکیل شده و تدابیر لازم برای استقبال از مسافران نوروزی درنظر گرفته شده است.
پیمان جهانگیری افزود: بیش از 210 هزار نفر در نوروز 97 از جاذبه های سد کرخه و دز دیدن کردند و پیش بینی می شود امسال با توجه به هوای خوب منطقه شاهد افزایش مسافران نوروزی باشیم.
وی اظهار داشت: تمهیدات لازم برای اسکان، ایمن سازی جاده ها، ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مسافران و تسهیل تردد برای ایام نوروز در اندیمشک و محورهای مربوطه مهیا شده است.
فرماندار اندیمشک با بیان اینکه حدود 40 آموزشگاه برای اسکان مسافران نوروزی درنظر گرفته شده است، افزود: برای اسکان مسافران در مناطق مختلف اندیمشک کمپ های موقت شهرداری برپا شده و ایستگاه های پلیس نیز امنیت مسافران را برعهده دارند.
وی با اشاره به تامین روشنایی جاده های این شهرستان گفت: 92 تن میوه با نرخ مصوب دولتی به منظور تنظیم بازار و رفاه مردم، در حال توزیع در 10 مرکز است.
روح الله شاهرخیان رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اندیمشک نیز اظهار داشت: نمایشگاه های مختلف صنایع دستی با هدف معرفی هنر و صنایع دستی اندیمشک در ورودی و خروجی شهرستان، ایستگاه راه آهن و ورودی های سد کرخه و دز راه اندازی می شوند.
سعید رئوفی نسب مدیرعامل سد و نیروگاه دز نیز گفت: تدابیر لازم برای بازدید هزاران نفر از جاذبه های این سد در تعطیلات نوروزی مهیا شده است.
به گزارش ایرنا هزاران بروشور، نقشه راهنما و بولتن های ویژه نوروزی با هدف معرفی جاذبه های شهرستان اندیمشک و آشنایی مسافران با مسیرها و نحوه برخورداری از خدمات نوروزی، چاپ و در مناطق مختلف به مسافران ارائه می شود.
شهرستان اندیمشک با 170 هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان واقع است.
7281/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.