حمید شاه آبادی چهارشنبه در نشست کاهش حوادث جاده ای با اشاره به اینکه خوزستان در لیست هفت استان پیشگام تلفات جاده ای است اظهار داشت: بیش از 60 درصد ا ز تلفات جاده ای ناشی از حوادثی است که در 30 کیلومتری شهر های مقصد رخ می دهد .
شاه آبادی با بیان اینکه آمار تلفات جاده ای بیش از 2 برابر استاندارد جهانی است گفت : در راستای ایمنی تردد مسافران در 30 کیلومتری شهر مقصد، ایجاد یک یا 2 ایستگاه 6030 در مبادی ورودی شهر های استان و با نصب تابلو قطعا در کاهش تلفات جاده ای بی تاثیر نخواهد بود.
وی ادامه داد : رسانه ملی خط ارتباط بین مسئولین ومردم است و رادیو های استانی و ملی یک پل ارتباطی عمیق و وسیعی با حوزه سفر در ایام نوروز است.
وی درادامه افزود: از سال گذشته رادیو با محوریت رادیو سلامت ، پویشی را با عنوان کاهش حوادث جاده ای مطرح کرد و امسال نیز رادیو سفر ویژه نوروز از 20 اسفند تا 20 فروردین در جهت روایت دهی راه ها و مناطق گردشگری استان راه اندازی شده است.
مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: علی رغم تلاش دستگاه های دخیل در بحث ایمنی سفر های جاده ای و سفرهای نوروزی، سهم خطای انسانی در تلفات جاده ای بالا است و لزوم فرهنگ سازی رانندگی صحیح در مسیر های جاده ای محسوس است.
پویش(کمپین) 6030 با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ، هلال احمر، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس راه، شهرداری، بخشداری، شوراها و مرکزیت مدیریت حوادث و سوانح ( اورژانس ۱۱۵)، راهنمایی و رانندگی در حال اجراست.
بر این اساس 60 درصد از حوادث ترافیکی منجر به جراحت یا فوت در 30 کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می‌افتد، زیرا راننده استراحت نمی‌کند و برای سریعتر رسیدن ، سرعت خودرو خود را در 30 کیلومتری شهر مقصد زیاد می‌کند که همین عامل منجر به حادثه خواهد شد .
به گزارش ایرنا جلسه خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی سفر استان خوزستان با حضور معاون صدای رسانه ملی و مسئولین دستگاه های اجرایی کپین 6030 در محل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خوزستان بر گزار شد .
7165/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.