به گزارش ایرنا از ستاد مرکزی راهیان نور، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری دوشنبه شب در همایش روز ملی راهیان نور در اردوگاه شهید باکری خرمشهر افزود: روز ملی راهیان نور یک روز مهم و بسیار تاریخی است که در تقویم تاریخ جمهوری اسلامی ایران ثبت ‌شده است.
وی با بیان اینکه یک حماسه سرنوشت ساز در هشت سال دفاع مقدس برای اسلام رقم خورد، گفت: دفاع مقدس مقطعی تاریخی و بسیار مهم است که به ‌جز صدر اسلام در هیچ مقطعی از تاریخ اسلام تکرار نشده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: حتی افراد غیر ایرانی که دل در گروه انقلاب اسلامی داشتند نیز در جریان دفاع رزمندگان در دفاع مقدس در این مناطق حاضر شدند و این حماسه بزرگ را آفریدند.
وی راهیان نور را امتداد حرکت عظیم عاشورا دانست و گفت: آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت و برقراری پیوند بین نسل جوان با نسل اوایل انقلاب از فلسفه وجودی راهیان نور است.
سردار سرلشکر جعفری با بیان اینکه راهیان نور با سفر اربعین حسینی شباهت زیادی دارد، افزود: هم امروز و هم آیندگان قدر این اثر بزرگ و ماندگار را در راستای تحقق اهداف اصلی می‌ بینند.
وی با اشاره به اینکه فتح الفتوح امام خمینی(ره) تربیت نسل جوان، مؤمن و انقلابی بود، تصریح کرد: وجه تشابه بین حماسه دفاع مقدس با کاروان راهیان نور، جوان بودن این 2 حرکت است که بیش از 95 درصد از داوطلبان دفاع قدس نسل جوان بودند و امروز نیز اکثریت افراد حاضر در کاروان های راهیان نور جوان هستند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هدف از حضور در راهیان نور را آشنایی با پیام شهیدان دانست و عنوان کرد: محتوای اصلی پیام شهدا این است که آنان به دنبال رونق حیات معنوی جامعه هستند.
سردار جعفری با بیان اینکه ملت حمایت همه‌ جانبه ای به برکت خون شهیدان از نظام دارند، گفت: این حمایت با وجود تحریم ‌های همه ‌جانبه و فشارهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی صورت می گیرد که بسیار ارزشمند است.
وی افزود: رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس تنها برای دفاع از خاک ایران اسلامی نمی ‌جنگیدند بلکه برای دفاع از نظامی که مبتنی بر اسلام است حضور پیدا کردند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهدا مردم را به دفاع از اسلام، جمهوری اسلامی و ولایت فقیه توصیه کرده اند، گفت: دفاع مقدس تنها برای دفاع از خاک نبود درواقع دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی بود.
وی عملیات کربلای پنج را برگرفته از مکتب عاشورا دانست و افزود: شلمچه یک حال و هوا دیگری دارد و معنویت در آنجا موج می ‌زد؛ وجب‌ به ‌وجب این خاک حرف می‌ زند به خاطر این است که این زمین تقریبا شبیه کربلا است.
سردار سرلشکر جعفری گفت: بدون تردید تداوم چهل‌ سالگی انقلاب، آغاز بیداری اسلامی در منطقه و توسعه این بیداری اسلامی حتی در قلب اروپا مدیون هشت سال دفاع مقدس است چون دفاع مقدس موتور حرکت و تبلیغ انقلاب اسلامی است.
7100/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.