سرتیپ دوم پاسدار احمد نجاتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تعریف ستاد کل نیروهای مسلح، شهدایی که در دوران جنگ سمت جانشینی گردان و بالاتر و معادل آن را در قرارگاههای مهندسی و شبیه آن برعهده داشتند به عنوان سرداران شهید نامیده می شوند.
وی اظهار داشت: خراسان رضوی نیز از مجموع 474 سردار شهید، حدود 380 نفر را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: شمار سرداران ملی استان نیز شامل هشت شهید می باشند که در دوران دفاع مقدس یا پس از آن سمت فرمانده لشکر و معادل آن را داشته اند که شهیدان سید هاشم ساجدی، سید محمد رضوی و محمد طرحچی طوسی از جهاد سازندگی خراسان از آن جمله هستند.
نجاتی افزود: شهیدان علی صیاد شیرازی، نورعلی شوشتری و محمد ناصر ناصری، یوسف کلاهدوز و محمود کاوه نیز از جمله سرداران ملی این استان در سپاه و ارتش بوده اند.
وی اظهار داشت: با توجه به تعداد زیاد شهدای خراسان این استان از نظر تعداد فرماندهان شهید استان در مقایسه با سایر استانها پس از تهران و اصفهان در جایگاه سوم قرار دارد.
استان خراسان رضوی 17هزار و 139 شهید ، 48 هزار و 671 جانباز و سه هزار و 383 آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.
لشکر پنج نصر، لشکر 21 امام رضا (ع)، لشکر ویژه شهدا از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و لشکر 77 ارتش به همراه چندین تیپ و گروه مهندسی مستقل از سپاه ، ارتش و جهاد سازندگی یگانهای نظامی خراسان در هشت سال دفاع مقدس را تشکیل می دهند.
هفتم مهر روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس نامگذاری شده است.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.