وحید کیانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در این باره گفت: اکران ویژه فیلم های پویانمایی از صبح امروز همزمان با سراسر به ‌صورت رایگان، ویژه دانش‌ آموزان مدارس در مرکز فرهنگی هنری کانون مجتمع اهواز واقع در فاز 2 پادادشهر آغاز شده است.
وی افزود: مجتمع فرهنگی هنری هر روز صبح ساعت 9:30 با اکران آثار یازدهمین جشنواره بین ‌المللی پویانمایی، میزبان کودکان و نوجوانان و دانش آموزان اهوازی است.
وی ادامه داد: این جشنواره سراسری از 12 تا 16 اسفند به دبیری محمدرضا کریمی‌ صارمی در مرکز آفرینش‌ های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نمایش آثار منتخب داخلی و خارجی در چند بخش میزبان هنرمندان و علاقه ‌مندان است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در خصوص فیلم های اکران شده این دوره از این جشنواره، بیان داشت: از مجموع آثار حاضر در یازدهمین جشنواره بین ‌المللی پویانمایی ، تنها یک فیلم بلند ایرانی و یک فیلم بلند خارجی به رقابت می ‌پردازند.
وی گفت: فیلم «آخرین داستان» به کارگردانی اشکان رهگذر است که در بخش مسابقه ایران و پویانمایی بلند این دوره از جشنواره حضور دارد.
به گفته کیانی، این انیمیشن همچنین در بخش مسابقه بین ‌الملل پویانمایی بلند با فیلم «ناخدا مورتن و عنکبوت ملکه» ساخته کاسپار پانچیش محصول مشترک استونی، ایرلند، بلژیک و انگلستان رقابت خواهد کرد.
کیانی خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در 22 سال اخیر متولی برپایی این دوسالانه هنری بود و امسال یازدهمین دوره آن را در بخش‌ های مختلف رقابتی و جنبی برگزار می ‌کند.
به گزارش ایرنا، هیات انتخاب این دوره از جشنواره، 127 اثر شامل 99 اثر پویانمایی، 16 اثر دانشجویی، 13 اثر کودک و نوجوان، 9 اثر تلویزیونی، 11 اثر تجربی، 18 اثر تبلیغاتی، 11 اثر دینی و ارزش ‌های انقلاب اسلامی و یک فیلم بلند راه یافته به بخش مسابقه ایران را معرفی کرد.
در عین حال، از بین همین آثار ایرانی اسامی 27 فیلم‌ پویانمایی، 6 فیلم دانشجویی و یک فیلم بلند و همچنین از بین آثار خارجی نیز اسامی 154 اثر شامل 105 اثر پویانمایی، 46 اثر دانشجویی، 25 اثر کودک و نوجوان، 6 اثر تلویزیونی، هشت اثر تجربی و 2 فیلم بلند به بخش مسابقه‌ بین‌ الملل این جشنواره اعلام شد.
9931/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.