سردار عبدالله نظرپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران دریابانی روز شنبه در راستای مبارزه با پدیده قاچاق کالا و کنترل آبهای ساحلی ، یک فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق را که از کشورهای حوزه جنوبی خلیج همیشه فارس به مقصد یکی از بنادر استان در حرکت بود، شناسایی و متوقف کنند.
وی گفت:در بازرسی دقیق از شناور توقیف شده 12 هزار بسته 300 گرمی شیرخشک قاچاق خارجی که در یکی از بنادر کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس بارگیری شده بود کشف و ضبط کنند.
سردار نظرپور ارزش این محموله قاچاق را که منجر به بازداشت 6 متهم به قاچاق نیز شد2 میلیارد و 400میلیون ریال اعلام کرد.
این مقام ارشد مرزبانی و دریابانی خوزستان همچنین از توقیف یک فروند دوبه تجاری در آبهای ساحلی استان و کشف 10 تن و 500کیلوگرم برنج خارجی خبر داد.
سردار نظرپور افزود: ماموران پس از توقف این دوبه تجاری ، محموله آن را فاقد مدارک گمرکی بود ضبط کرده و شناور حامل بار قاچاق را به یکی از پایگاه های دریابانی منطقه هدایت کردند.
وی ارزش این محموله برنج قاچاق 1.2 میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: در این ارتباط 6 متهم به قاچاق کالا نیز بازداشت و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.
اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان مسئولیت رسیدگی به پرونده های مرتبط با کالا و ارز قاچاق را برعهده دارد.
در سال جاری ماموران دریابانی خوزستان بیش از یک هزار و 750 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق را در سواحل و آبهای شمال غرب خلیج فارس کشف و ضبط کردند.
استان خوزستان با 500کیلومتر مرز دریایی و آبراهی همواره در معرض ورود و خروج کالای قاچاق بوده است.
سوخت ، لوازم خانگی و آشپرخانه ای ، مواد غذایی و کنسروجات ، روغن های خوراکی و پوشاک و پتو از مهمترین کالاهای مکشوفه قاچاق در آبهای ساحلی و شمال غرب خلیج فارس بوده است.
امسال معضل قاچاق در آبهای ساحلی و جنوبی خوزستان به دلیل نوسانات ارزی و اختلاف قیمت جهانی برخی کالاها با داخل ، تشدید شده است.
6065/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.