سرهنگ سعید شعبان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص پیشگیری از سرقت خودرو اظهار داشت: سارقان بیشتر مواقع در کمین خودروهایی می نشینند که صاحبان آن ها بدون رعایت نکات ایمنی، خودروی مورد نظر را درمکانی خلوت پارک می کنند.
وی افزود: همچنین بیشتر سرقت ها مربوط به خودروهایی است که فاقد سیستم ضد سرقت هستند در حالی که هر چه ضریب ایمنی خودرو افزایش یابد به همان میزان نیز ضریب سرقت آن کاهش خواهد یافت.
رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان گفت: انتظار می رود شهروندان خودروی خود را به لوازم ایمنی نظیر دزد‌گیر، سویچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال، قفل سوئیچی و سایر وسایل بازدارنده مجهز کنند.
وی تصریح کرد: شهروندان هیچگاه خودروی خود را حتی برای دقایقی کوتاه نیز در اختیارافرادی که از آن ها شناخت کافی ندارند، قرار ندهند چرا که بارها این اعتماد برای شهروندان اتفاقات تلخی را رقم زده است.
سرهنگ شعبان گفت: همچنین بسیاری از سرقت ها زمانی رخ می دهد که شهروندان در زمان ترک خودرو برای دقایقی سوئیچ را روی خودرو خارج نمی کنند و همین امر فرصت مناسبی را به سارقان می دهد.
وی ادامه داد: اطمینان از بسته شدن شیشه های خودرو وعدم پارک آن در محیط خلوت و تاریک نیز از دیگر راه های پیشگیرانه از سرقت است که شهروندان باید در این زمینه نیز هوشیار باشند.
رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان گفت: تاکنون موارد مختلفی از سرقت خودرو هنگام ورود و خروج به پارکینگ منازل رخ داده است که شهروندان باید در این خصوص نیز مراقب افراد غریبه و مشکوک درب منزل باشند.
وی بیان کرد: همچنین شهروندان در زمان خروج از پارکینگ منزل، ابتدا خودرو را خاموش نموده و سوئیچ را برداشته و سپس درب پارکینگ را ببندید.
سرهنگ شعبان اظهار داشت: شهروندان حین گردش و تفریح نیز خودروی خود را در مکانی امن و در صورت امکان در پارکینگ‌های عمومی و مطمئن پارک کنند.
وی تصریح کرد: اگر خودرو به دلیل نقص فنی خاموش شد از نشستن افراد غریبه افراد غریبه و ناشناس پشت فرمان خودداری شود.
رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان گفت: شهروندان هنگام تصادف یا نزاع‌هایی که احتمال ساختگی بودن آن ها وجود دارد، مراقب خودروی خود باشند.
وی تاکید کرد: شهروندان هیچگاه با اطمینان از این که فرزند خردسالشان در خودرو نشسته، خودرو را رها نکنند و هنگام ترک خودرو، اسناد و اوراق شناسایی و اموال با ارزش را در داخل خودرو قرار ندهند .
7152/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.