اردشیر گراوند پنجشنبه در جمع خبرنگاران و در حاشیه برگزاری سمینار مسئولیت‌ های اجتماعی صنایع، محرومیت ‌زدایی و توسعه منابع انسانی در شهرک نفت اهواز، اظهارداشت: انجام مسئولیت های اجتماعی نوعی وظیفه است که باید به سمت عملی کردن آنها حرکت کنیم.
وی ادامه داد: سرباز زدن از انجام این وظایف برای جامعه عوارض متعددی را در پی دارد بنابر این نیاز است تا فرهنگ مسئولیت های اجتماعی در صنایع نهادینه شود.
ناظر عالی طرح‌ های توانمندسازی مناطق حاشیه‌ نشین کشور خواستار تبدیل مسئولیت های اجتماعی به قانون در کشور شد و بر ایجاد پیوست های زیست محیطی در طرح های عمرانی و صنعتی تاکید کرد.
مشاور رئیس سازمان امور اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: به طور حتم برگزاری سمینار مسئولیت های اجتماعی در فرهنگ سازی و انجام تعهدات افراد تاثیرگذار است.
گراوند با اشاره به اینکه در ایران انجام تعهدات و مسئولیت های اجتماعی با فراز و نشیب هایی همراه بوده، گفت: این موضوع به تغییر دولت ها مربوط می شود اما در صورتی که در این رابطه قانون وجود داشته باشد مسئولیت های اجتماعی نهادیه خواهند شد.
وی ادامه داد: در ابتدای امر موضوع پیوست های زیست محیطی و بعد از آن مسئولیت در برابر انسان ها از جمله سرفصل ها و موارد مربوط به مسئولیت های اجتماعی قرار گرفتند و در نهایت دنیا به سمت CSR (مسئولیت‌ های اجتماعی صنایع، محرومیت‌ زدایی و توسعه منابع انسانی)حرکت کرد و در این زمینه شروع به برنامه ریزی کرد و منجر به موفقیت های خوبی هم شده است.
این کارشناس حوزه مسائل اجتماعی یادآور شد: هر اقدامی که از سوی صنایع در جهت استخراج نفت، تولید فولاد و یا هر کار دیگری می شود برای رفاه و سعادت انسان است اما با این وجود باید به پیوست های اجتماعی و زیست محیطی آن نیز توجه شود.
CSR یا مسئولیت اجتماعی شرکت ‌ها دارای محورهای زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی است که از چهار لایه‌ مسئولیت انسانی، مسئولیت اخلاقی، مسئولیت قانونی و حقوقی و همچنین مسئولیت اقتصادی برخوردار است.
9931/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.