به گزارش خبرنگار ایرنا، حشمت الله رضایی روز شنبه در کارگاه آزمایشی آمایش سرزمین در سرسرای اجتماعات فرمانداری، افزود: علاوه بر این میزان اعتبار، 52 میلیارد و 560 میلیون ریال اعتبار دیگر نیز از محل اعتبارات توازن منطقه ای برای 10 دستگاه و 14 طرح عمرانی قصرشیرین تخصیص یافته است.
وی در ادامه هدف از برگزاری این کارگاه را توجیه مدیران شهرستان برای اهداف بیشتر طرح آمایش سرزمینی عنوان کرد و گفت: هر مدیر دستگاه اجرایی باید بتواند در خصوص شاخص های حوزه عملکردی خود، بررسی های لازم را انجام دهد که در این سند آمایش لحاظ شود.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار قصرشیرین اضافه کرد که سند آمایش برای برنامه های کوتاه مدت از جمله سند توسعه شهرستان لحاظ می شود.
رضایی بیان کرد: یکی از مسائل مهم و کلیدی که در کنار برنامه ریزی ها باید به آن پرداخته شود، برنامه ریزی آمایش سرزمین و برنامه ریزی منطقه ای است.
وی گفت: این سند ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و کالبدی را در بر می گیرد و و روند جامعی از برنامه ریزی منطقه ای را ارائه می کند که بهترین مکمل برای برنامه ریزی کلان است.
مسئول طرح آمایش سرزمین استان کرمانشاه هم در این کارگاه گفت: سند آمایش یک سند بالا دستی برای توسعه کشور است.
جمال فتح الهی افزود: در این سند با توجه به موقعیت شهرستان ها و شرایط خاص آن، خدمات برتر لحاظ می شود و تمام اسناد توسعه متاثر از این طرح است.
وی گفت: مطالعات طرح آمایش استان کرمانشاه که در آذر ماه سال 93 آغاز شده بود اکنون تکمیل شد و در اردیبهشت 97 به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز رسیده است.
مسئول طرح آمایش سرزمین کرمانشاه ادامه داد: این طرح می تواند مبنایی برای توزیع اعتبارات عمرانی باشد.
فتح اللهی افزود: آمایش سرزمین، ارزیابی نظام مند عوامل طبیعی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به منظور یافتن راهی برای تشویق و کمک به جامعه بهره برداران در انتخاب گزینه های مناسب برای افزایش و پایداری توان سرزمینی در جهت برآوردن نیازهای جامعه است.
منظور از آمایش سرزمین، رسیدن به مطلوب ترین توزیع ممکن جمعیت، توسط بهترین شکل توزیع فعالیت های اقتصادی و اجتماعی در پهنه سرزمین است.
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.
7079/3012/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.