محمد قاسمی نژاد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تیم های پایش و رصد این سازمان به 115 گروه افزایش یافته و 17 گروه نیز عملیات کانون کوبی و سم پاشی را برعهده دارند.
وی افزود: یک فروند هواپیمای سمپاش نیز پنج روز است که عملیات سمپاشی را در خوزستان انجام می دهد.
قاسمی نژاد اضافه کرد: تاکنون یکصد هزار هکتار پایش و 2 هزار هکتار کانون کوبی (سمپاشی) در خوزستان ضد آفت ملخ دریایی انجام شده است.
وی همچنین با بیان اینکه این آفت در 9 شهرستان خوزستان مشاهده شده، گفت: گزارش جدیدی از مشاهده ملخ دریایی در شهرستان های استان به دست نیامده و گونه هایی که در خرمشهر و آبادان دیده شده، تایید نشده است.
قاسمی نژاد ادامه داد: آفت ملخ دریایی، در خوزستان در فاز «مهاجم» به شمار می آید، نه انفرادی، زیرا این آفت از کانون اصلی خود خارج شده است.
معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان پیش از این گفته بود: آفت ملخ دریایی در شهرستان هندیجان در فاز تهاجمی و در شهرستان های بهبهان، ماهشهر، شوش، ایذه، شادگان، کارون، اهواز و هفتکل نیز این آفت هنوز به صورت پراکنده (فاز انفرادی) دیده شده است.
شهیب زاده مدیر جهاد کشاورزی آبادان نیز 11 بهمن اعلام کرده بود: مواردی از گونه ملخ دریایی در مناطق چوئبده و قفاس این شهرستان مشاهده شده است.
آفت ملخ دریایی (صحرایی) که از مضرترین انواع ملخ است از صحرای آفریقا و عربستان عبور، و از خلیج فارس وارد برخی شهرهای جنوبی ایران شده است.
سه روز پس از اخطار فائو، نخستین ورود دسته های ملخ دریایی در تاریخ هشتم بهمن امسال در منطقه بندرلنگه هرمزگان محرز شد. 12 بهمن نیز جهاد کشاورزی هندیجان مشاهده این آفت را تایید کرد.
9754/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.