به گزارش ایرنا امید حاجتی شنبه در شورای برنامه ریزی استان در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان باید از این پس نظارت بر سیمای شهرها را در برنامه کاری خود قرار دهد و شهرداری ها نیز به وظیفه خود یعنی زیباسازی سیما و چهره شهرها به درستی عمل کنند.
وی گفت: اعتبار مورد نیاز رسیدگی به منظره خیابان های اصلی اهواز بعنوان مرکز استان ، باید در اولویت قرار گیرد و برای زیباسازی سیمای شهرهای خوزستان این اعتبار توسط شهرداری ها و دستگاه های مربوطه استانی تامین می شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ادامه داد: همچنین در بخش نماسازی در استان بسیار ضعیف عمل شده است و جلسات بیشتری برای رسیدگی به این موضوع باید توسط دستگاه های مربوطه تشکیل و راهکار ارائه شود.
حاجتی همچنین با اشاره به عمر کم ساختمان ها در استان افزود: هزینه نگهداری ساختمان در استان بالا است و هزینه زندگی را در استان افزایش می دهد از این رو نظام مهندسی باید برای این موضوع راه حل و برنامه مشخصی ارایه دهد.
وی با اشاره به تشکیل شورای تخصصی نخبگان برنامه ریزی و توسعه استان بیان کرد : تمام دستگاه های استان در جلسات و کارگروههای خود در تصمیم گیری ها برای طرح و برنامه های خود، ملزم هستند از افراد نخبه و دانشگاهی استفاده کنند تا شاهد توسعه هر چه بیشتر استان باشیم.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان استفاده از نظرات و پیشنهادهای افراد نخبه را راهکاری برای توسعه و پیشبرد برنامه های استان دانست.
حاجتی همچنین درادامه با اشاره به طرح توسعه پایدار منظومه روستایی در استان ادامه داد: این طرح به منظور ساماندهی و و توسعه مناطق روستایی استان توسط بنیاد مسکن اجرا می شود و در آینده نزدیک این طرح ملی برای عملیاتی شدن به استان ابلاغ خواهد شد.

** توجه به روستاها با طرح منظومه روستایی
مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان درادامه این نشست گفت: از جمله اهداف اجرای طرح توسعه پایدار منظومه روستایی ارتقاء شاخص های روستایی و ارائه خدمات نوین در سطح روستاهای استان است.
مسعود انصاریان بیان کرد: این طرح به صورت پایلوت در روستاهای شهرستان های آبادان و خرمشهر انجام می گیرد و اعتبار آن در این شهرها پرداخت شده است.
وی گفت: امسال همچنین برای اجرای این طرح در روستاهای شهرستان های مسجدسلیمان و دشت آزادگان نیز اعتبار گرفته شده است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان ادامه داد: دولت در قالب این طرح در روستاها مجموعه ای اقدامات زیربنایی انجام می دهد و تاکید عمده در این طرح موضوع اقتصاد محلی است.
/6002/7158
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.