به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی عصر چهارشنبه در آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان اظهار داشت: شبکه های مجازی و فناوری اطلاعات به نوعی به میدان آمده است و کتاب را به همآوردی کشانده است اما کتاب جایگاه ویژه ای دارد.
وی گفت: رجوع و سندیتی که به کتاب می‌شود فقط منحصر به کتاب است و از این بابت کتاب ارزشمند است در صورتی که برای فضای مجازی سندیتی را قائل نیستند.
وی توضیح داد: تاکید ما بر برگزاری نمایشگاه کتاب و همزمان رسانه های دیجیتال است و بر آن نیز اصرار داریم.
استاندار خوزستان با بیان این که سیزدهمین نمایشگاه با شرایط بهتر و گسترده تر و حضور ناشران بیشتری نسبت به سال های قبل برگزار شد خاطرنشان کرد: امید است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره کل نهاد کتابخانه های استان به این وضعیت رونق دهند و برنامه‌هایی را در حوزه های مختلف اجرا کنند که شوق و رغبت مخاطب را به این نمایشگاه بیشتر کنند.
وی توضیح داد: شاید تلاش هایی صورت گرفت تا جامعه کمتر بداند اما انقلاب اسلامی در زمانی رقم خورد که توانست دانستن و آگاهی را با همین نوارها و کاست ها به آحاد مردم و جامعه برساند و هرچه دانایی بیشتر باشد به حق بودن این انقلاب واضح و مبرهن می‌شود.

***آگاهی بخشی دسیسه های دشمن را عیان میکند
شریعتی ادامه داد: هر چه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی بیشتر باشد فشارها، دسیسه ها و فریبکاری هایی که برای آسیب زدن به این نظام مقدس طراحی می شود عیان می شود از این منظر اسلام و ایرانیان هیچ گاه از دانستن و بسط و گسترش فرهنگ کتاب دوری نجسته اند و همواره در این مسیر گام برداشته اند.
وی با بیان این که با وجود فرهنگ غنی ایرانی اسلامی به محصور کردن و محدود کردن نیازی نیست گفت: محققان، پژوهشگران و علما همه باید در مسیری حرکت کنند تا به مسائلی که به غلط مطرح می شود پاسخ دهند و بتوانیم واقعیات را به جامعه نشان دهیم.
استاندار خوزستان افزود: امید است نمایشگاه کتاب فعلی برای همه رده های سنی، اقشار و گروه ها مختلف مرجع باشد تا همه کسانی که به امر کتاب علاقمند هستند بتوانند از آن بهره ببرند.
وی با تاکید بر ضرورت وجود کتابخانه‌های دیجیتالی گفت: در این زمینه تلاش می‌کنیم اما این به منزله کنار گذاشتن و به حاشیه راندن کتابخانه‌های فیزیکی و کتاب نیست.
شریعتی گفت: هر چه بر آگاهی جامعه بیافزاییم و تلاش کنیم با علم آموزی و حرکت در مسیر علم پاسخگوی مسائل جامعه خود باشیم می توانیم پایه های جامعه را محکم‌تر کنیم و انعطاف پذیری و پذیرش جامعه را در برابر تلاطم های که پیش رو است را بیشتر کنیم.
وی یکی از عوامل موفق انقلاب اسلامی ایران را انتخاب مسیر پاسخگویی، پذیرفتن،مناظره و حرکت در راه علم و کتابت دانست و گفت: از مسیر گفت و گو می‌توانیم به پویایی جامعه کمک کنیم.
استاندار خوزستان افزود: نشاط، شادابی و گرایش مردم به سمت فقه شیعه ناشی از پویایی، اجتهاد و حرکت در راستای موضوعات جدید بوده است که حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نیز در این مسیر پیشرو و پیش قدم بوده اند.

***افزایش 2 برابری ناشران در سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان کتاب را مقوله ای مقدس در فرهنگ دینی خواند و گفت: کتاب در فرهنگ شیعه جلوه‌های ویژه و مختلفی را به خود اختصاص داده است.
محمد جوروند توضیح داد: مردم خوزستان اهل کتاب،مطالعه ،فرهنگ و هنر بوده و علاقه مندی ویژه و خاصی در حوزه های کتاب و کتابخوانی دارند.
وی با بیان این که فروش پارسال نمایشگاه کتاب خوزستان به 12 میلیارد ریال رسید افزود: یکی از مطالبات ما از موسسه نمایشگاهی کشور افزایش تعداد ناشران حاضر در نمایشگاه بود که این مطالبه امسال محقق شد و تعداد ناشران از 350 ناشر در دوره قبلی به 570 ناشر در این دوره رسید.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: میزان بن کتاب تخصیص یافته در سال گذشته چهار میلیارد ریال بود که امسال این میزان به هشت میلیارد ریال افرایش پیدا کرد و همچنین موافقت شد نمایشگاه کتاب از 6 روز به هفت روز افزایش یابد.
وی تاکید کرد: تلاش ما این است تا فضای متفاوت از اینکه فقط به دنبال کتاب باشیم برای مردم ایجاد شود تا مردم بتوانند در کنار کتاب از سلسه فعالیت های فرهنگی هنری تعریف شد در این نمایشگاه بهره مند شوند.
نمایشگاه کتاب خوزستان از 17 تا 23 بهمن در محل نمایشگاه های دائمی اهواز با حضور 567 ناشر داخلی و خارجی برپا است.
7164/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.