به گزارش ایرنا شهلا عموری روز سه شنبه در آیین رونمایی از نرم افزار ارتباطی اتاق بازرگانی اهواز با مخاطبان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استفاده صادر کنندگان از کارت های بازرگانی دیگر افراد باعث مشکلات قانونی می شود و این امر ناشی از تصمیم دولت در زمینه برون سپاری ارزی است.
وی با اشاره به اینکه از زمان اجرایی شدن این فرایند که تجار باید ارز حاصل از صادرات را در سامانه نیما عرضه کنند، استفاده از کارت های بازرگانی توسط افراد دیگر بیشتر شده است.
دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان یادآور شد: مصوبه دولت در خصوص برون سپاری باعث شده که صادرکنندگان متحمل ضرر و خسارت های متعددی شوند.
عموری افزود: وقتی گمرک پروانه صادراتی برای یک کالا صادر می کند، قطعا ارزش پایه صادراتی آن پروانه با فروش کالا متفاوت است و برای مثال یک صادر کننده، کالایی را با قیمت 2 دلار می فروشد ولی در اصل گمرک برای او چهار دلار ارزش تعیین کرده و در این بین عملا شاهد اختلاف قیمت هستیم.
او بیان داشت: بنابراین اگریک صادر کننده با پروانه ای به ارزش چهار هزار دلار ، کالاهای خود را 2 هزار دلار فروخته باشد ، چگونه می تواند بر اساس پایه تعیین شده توسط گمرک به سامانه نیما دلار بدهد.
*مدیریت یکپارچه در مرز چذابه هنوز محقق نشده است
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز در خصوص فعالیت های تجاری در مرزهای خوزستان، عنوان کرد: کشور عراق مهمترین بازار تجاری برای کشور و بخصوص استان خوزستان محسوب می شود.
وی ادامه داد: مرز چذابه در حوزه کاری این اتاق قرار دارد و مسئولیت بررسی مشکلات مرز شلمچه برعهده اتاق های بازرگانی آبادان و خرمشهر است.
عموری با بیان اینکه مدیریت پکچارچه در مرزهای تجاری می تواند بخش مهمی از مشکلات تجار را برطرف کند، عنوان کرد: با وجود گذشت 14 سال از فعالیت مرز چذابه اما این گذرگاه رسمی دچار مشکلات متعددی است.
دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خاطرنشان کرد: با وجود گذشت این مدت، مرز چذابه همچنان فاقد مدیریت یکپارچه است و دستگاه های متولی در حوزه های مختلف دخالت و یا موازی کاری دارند.

*صادرات محصولات خوزستان به روسیه با نام دیگر استان ها
وی همچنین در خصوص ارتباط تجاری با کشور روسیه ، عنوان کرد: روسیه مقصد محصولات کشاورزی متعددی از خوزستان است اما با این شکل که محصولات و کالاها توسط واسطه ها به استان های شمالی کشور منتقل می شوند و سپس از این مناطق به این کشور صادر می شوند بطوری که هیچ نامی از خوزستان برده نمی شود.
عموری به پیگیری های اتاق بازرگانی برای ایجاد خط هوایی بین روسیه و فرودگاه دزفول اشاره کرد و افزود: تا کنون نتیجه ای در این خصوص حاصل نشده است.

*معرفی جاذبه های اقتصادی خوزستان از طریق نرم افزار اتاق بازرگانی
رئیس اتاق بازرگانی راه اندازی نرم افزار اتاق بازرگانی اهواز را گامی مهم در جهت معرفی جاذبه های اقتصادی و گردشگری استان عنوان کرد و گفت: این اپلیکیشن در سایت اتاق برای کاربران قابل دسترس است و از این طریق تجار و فعالان اقتصادی می توانند ارتباط بهتری با اتاق داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: نرم افزار اتاق بازرگانی یک راهنمای تجاری است که علاوه بر معرفی اتاق بازرگانی اهواز، به معرفی اتاق ‌های مشترک می‌ پردازد.
عموری صدور کارت بازرگانی، صدور گواهی مبدا و آموزش های تخصصی را از جمله بخش های این نرم افزار عنوان کرد و افزود: همچنین از این طریق فرایند محصولات تولیدی استان تا مرحله صادرات تشریح شده است.
خوزستان تنها استان کشور است که دارای سه اتاق بازرگانی و یک اتاق اصناف و یک اتاق تعاون دارد.
9931/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.