به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی شامگاه دوشنبه در بازدید از طرح آبرسانی کانال سلمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ادامه داد: حدود یک ماه از بروز مشکل در تامین آب شرب مردم اهواز از طریق کانال آبرسانی غدیر می گذرد و مردم این شهر به ویژه ساکنان واقع در مناطق انتهایی کانال آبرسانی همچون مهدیس، کوی رمضان و منبع آب با مشکلاتی مواجه شده اند.
وی گفت: خسارت وارد شده به کانال پای پل طرح آبرسانی غدیر و تاسیسات ام الدبس بالغ بر 700 میلیارد ریال است که به دلیل همین حجم بالا از خسارت، در سال های متمادی مورد تعمیرات اساسی قرار نگرفته است.
استاندار خوزستان اظهار داشت: از مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون به دلیل بروز این مشکل عذرخواهی می کنم اما قطعا این تعمیرات اساسی در زمستان سبب می شود تا تابستان سال آینده را با کمترین مشکل در تامین آب شرب سپری کنیم.
شریعتی با اشاره به اینکه درحال حاضر پیمانکاران متعدد درحال تعمیر کانال آبرسای غدیر هستند تصریح کرد: عملیات تعمیر این خط تا اسفندماه سال جاری به پایان می رسد اما برای کاهش مشکلات مردم طرح ضربتی تامین آب شرب از طریق کانال سلمان واقع در بالادست حمیدیه به عنوان یک طرح پدافند غیر عامل در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه درحال حاضر میزان شوری آب شرب اهواز قابل قبول است ادامه داد: امیدواریم ظرف یک هفته آینده آب شرب مورد نیاز از طریق این کانال به مناطل مردم منتقل شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز نیز در همین خصوص گفت: با همکاری آبفا اهواز، استانداری و سازمان آب و برق این طرح ضربتی در دستور کار قرار گرفته است که سازمان آب و برق وظیفه تامین آب مورد نیاز را دارد.
فردوس کریمی ادامه داد:برای جایگزینی موقت تامین آب از طریق طرح غدیر و به منظور تامین و پایداری شبکه آب اهواز آب مورد نیاز از کانال سلمان تهیه شود، درحال حاضر نیز بخش اعظم فاضلاب بالا دست این کانال انجام شده است.
بنابراین گزارش حدود یک ماه از شکستگی لوله در طرح آبرسانی غدیر می گذرد که همین مساله سبب قطعی مکرر آب در اهواز شده است.
حدود 60 درصد آب شرب اهواز از طریق کانال آبرسانی غدیر تامین می شود.
9887/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.