صابر علیدادی چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: آبرسانی به تعدادی از روستاهای آبادان، خرمشهر و شادگان در ادامه طرح آبرسانی غدیر و تامین آب شرب این شهرستان هاست.
وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح بیش از 30 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده، افزود: طرح کشتکار به منظور آبرسانی به 70 روستای آبادان، طرح حفار برای آبرسانی به 15 روستای خرمشهر و طرح خنافره برای آبرسانی به 15 روستای شادگان در دست اجراست و در تلاش هستیم که تا پایان ماه جاری این طرح ها را تکمیل کنیم.
علیدادی اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح ها بیش از یکصد هزار نفر از اهالی این روستاها از آب شیرین بهره مند می شوند.
به گفته وی، طرح آبرسانی به روستاها از وظایف سازمان آب و برق نیست اما به دلیل بی آبی روستاها و برای کمک به رفع بحران آب شرب این طرح اجرا شده است.
وی همچنین با بیان اینکه طرح آبرسانی غدیر 2 در حال حاضر در خرمشهر و آبادان و شادگان به وضعیت پایدار رسیده است گفت: اکنون همه نیاز آبی این شهرها از طرح غدیر تامین شده و آبادان 130 هزار مترمکعب، خرمشهر 90 هزار مترمکعب و شادگان 70 هزار مترمکعب از سد کرخه دریافت می کنند.
علیدادی با اشاره به بهبود کیفیت آب شرب این سه شهر افزود: متوسط شوری (EC) در آبادان به 2 هزار میکروموس و در خرمشهر به یک هزار و 500 میکروموس رسیده است و با ادامه پمپاژ آب شیرین در شبکه، کیفیت آب بهتر می شود.
وی در ادامه خواستار اصلاح و ساماندهی شبکه آب شرب آبادان و خرمشهر و شادگان شد و گفت: هم اکنون سرانه مصرف مصرف در این شهرها دو برابر متوسط کشوری است زیرا به دلیل مشکلات موجود، شبکه توزیع آب شهری 50 درصد پرتی دارد و در روستاها هدرروی آب بیش از این است.
علیدادی تصریح کرد: مسئولان شرکت آب و فاضلاب باید برای اصلاح شبکه اقدام کنند تا با این حجم آب انتقالی بتوان شهرها و روستاهای بیشتری را آبرسانی کرد.
کاهش شدید آب کارون و نفوذ آب دریا موجب بالا رفتن شوری آب شرب در شهرهای آبادان و خرمشهر و اعتراضات مردمی در این شهرها در خرداد و تیر ماه شده بود.
برای بهبود کیفیت آب شرب این شهرها مرحله دوم طرح آبرسانی غدیر (غدیر 2) به صورت اضطراری تکمیل شد.

/6002/9754
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.