ارسلان کریمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس گزارش های رسیده از چند روز گذشته تاکنون حدود 29 نفر از شهروندان هندیجان با علائم بیماری باکتریایی اسهال خونی به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کرده اند.
وی گفت: با توجه به تعداد بالای بیماران و حساسیت موضوع و از آنجا که بهداشت عمومی زیر مجموعه امنیت عمومی است، ورود به این موضوع در راستای صیانت از سلامت و بهداشت شهروندان در دستور کار قرار گرفته است.
دادستان عمومی و انقلاب هندیجان افزود: براساس دستورالعمل نحوه نظارت و پیگیری حقوق عامه به دستگاه های مسئول در این زمینه تذکر داده شده و مهلتی برای آن ها تعیین شده است تا هرچه سریعتر نسبت به رفع زمینه های ایجاد این بیماری در شهرستان اقدام کنند در غیر اینصورت طبق ماده 2 این دستورالعمل و ماده 11 آئین دادرسی کیفری اقدام خواهد شد.
وی گفت: چنانچه در حین بررسی مشخص شود این موضوع بر اثر کوتاهی دستگاه های متولی بهداشت عمومی صورت گرفته به طور قطع با مقصران احتمالی برخورد خواهد شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان دیروز(پنجشنبه) در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: با بررسی های صورت گرفته احتمال اینکه این بیماری از شبکه آب شهری منتقل شده باشد پایین است ولی احتمال انتقال آلودگی از طریق مغازه هایی که اقدام به تصفیه آب(آب شیرین کن) می کنند، وجود دارد زیرا میزان کلر در نمونه آب این مغازه ها صفر گزارش شده و محیط مناسبی برای رشد میکروب و در نهایت ایجاد آلودگی است.
احسان صفایی هشدار داد: وضعیت تجهیزات آب روستایی و لایروبی جدول های روباز سطح شهرستان به هیچ عنوان مناسب و مورد قبول نیست و ممکن است در آینده این موارد نیز منجر به طغیان بیماری در سطح شهرستان شوند و آبفار، شهرداری و آبفا باید این مشکلات را هرچه سریعتر حل کنند.
شهرستان هندیجان در جنوب خوزستان قرار گرفته و یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی استان خوزستان است.
7163/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.