به گزارش خبرنگار ایرنا، شریف خسروی روز دوشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ستاد تنظیم بازار که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد، با تاکید بر اینکه مردم باید اثربخشی فعالیت دستگاه های اجرایی را در فعالیت و کنترل بازار مشاهده کنند، عنوان کرد: درخصوص قاچاق باید به گونه ای عمل کنیم که زندگی را بر مردم سخت نگیریم، اگر کسی برای تامین جهیزیه و یا لوازم مورد نیاز منزل خود یک یا چند قلم کالا خریداری کرده نباید آن را قاچاق در نظر بگیریم.
فرماندار سلسله با بیان اینکه می خواهیم مرزها امنیت داشته باشند، خاطرنشان کرد: در این خصوص باید با موارد سازماندهی شده قاچاق کالا برخورد کرد.
خسروی با اشاره به لزوم آموزش فقه بازار به کاسبان، افزود: در این راستا می توان از ظرفیت روحانیون و مساجد شهرستان استفاده کرد.
فرماندار سلسله با انتقاد از وضعیت نانوایی های شهرستان، گفت: متاسفانه اکثر نانوایی های شهرستان تابلو، ترازو و ساعت مشخصی در بازگشایی محل کسب و کار ندارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ممنوعیت خروج شیر از شهرستان به منظور حمایت از کارخانجات لبنیات خاطرنشان کرد: در ارتباط با مواردی که مردم نسبت به آنها حساسیت بیشتری دارند مثل قیمت مایحتاج ضروری همچون گوشت باید نظارت بیشتری صورت بگیرد، در اینگونه موارد باید روی بازار فروش متخلفان تاثیر گذاشت تا گرانفروشی کنترل شود.
فرمانده انتظامی سلسله نیز با اشاره به کشفیات صورت گرفته طی هشت ماهه سال جاری در شهرستان، گفت: طی این مدت 10 میلیارد ریال انواع کالا، لوازم خانگی و پتو کشف شده است.
سرهنگ فضل الله منصوری با بیان اینکه یکی از اولویت های نیروی انتظامی برخورد جدی با قاچاق کالا و ارز است، عنوان کرد: در این راستا برای رسیدن به نتیجه مطلوب، برقراری ایست بازررسی مقطعی و موقت در محورهای مواصلاتی شهرستان در دستور ار قرار گرفته است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سلسله نیز با اشاره به اهمیت مقابله با قاچاق کالا و ارز و ضربه های سنگینی که به اقتصاد وارد می کند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز در این خصوص حساسیت ویژه ای داشته و تاکید کرده اند که مسئولین نسبت به این امر واکنش عملی نشان دهند.
محسن همتی با اشاره به لزوم برخورد با متخلفین، افزود: مردم باید برخورد با گرانفروشی و متخلفان را ببینند و لمس کنند.
وی تاکید کرد: اگر در بازار فروش قیمت های پایه وجود نداشته باشد چون فروشندگان به دنبال سود بیشتر هستند قیمت ها را بالاتر می برند که ضروری است در جاهایی به منظور حفظ حقوق مردم فراتر از قانون عمل کنیم تا مردم احساس نکنند بازار رها شده است.
همتی با اشاره به اینکه احساس امنیت را نباید از مردم بگیریم، خاطرنشان کرد: گرانفروشی و تخلفات اقتصادی مواردی است که باید با آنها برخورد کرد تا آرامش بر جامعه حاکم شود.
/6060/7265
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.