به گزارش ایرنا علی بحرینی سه شنبه در آیین افتتاح خط تولید مته حفاری ساخت جهاد دانشگاهی خوزستان که به صورت ویدئو کنفرانس از سوی معاون اول رئیس جمهوری در شهرک صنعتی شماره سه اهواز افتتاح شد بیان کرد: یکی از اقلام استراتژیک صنعت نفت و نوک پیکان صنعت حفاری با توجه به برنامه توسعه میادین نفتی در خوزستان مته حفاری است.
وی با اشاره به اینکه تلاش زیادی برای افزایش تولید نفت در استان انجام شده است گفت: با راه اندازی این خط تولید در آینده برای توسعه میادین نفتی در استان با مشکل خاصی روبرو نخواهیم شد.
معاون اقتصادی استاندار خوزستان اظهار داشت: شرکت ها و سازمان هایی که به ابزار و کالای خارجی نیاز دارند با اطمینان از ظرفیت دانش تولیدکنندگان داخلی می توانند ابزار مورد نیاز خود را به تولیدکنندگان داخل استان سفارش دهند تا موجب رونق چرخه تولید درون استان شوند.
بحرینی ادامه داد: از شرکت مناطق نفت خیز جنوب و شرکت حفاری خواستاریم که به تولید کنندگان داخلی اعتماد کنند و این فرصت را به آن ها بدهند تا از دانش خود برای رونق تولید درون استان استفاده کنند.
وی گفت: با توسعه تولیدات درون استان خوزستان هر سال می توانیم بی نیازتر از کالاهای خارجی باشیم.اگر شرکت های داخلی به تولید کنندگان داخلی اطمینان کنند تا خط تولید خود را توسعه دهند این فرصت باعث می شود تا کشورهای همسایه نیز از تولیدات ما استفاده و استقبال کنند.
به گزارش ایرنا مته تولید شده در جهاد دانشگاهی استان خوزستان مورد نیاز دکل های حفاری و دومین مته ای است که وارد چاه می شود و عملیات حفاری مقدماتی را در درون چاه ادامه می دهد.
این مته که نیاز اولیه همه دکل های حفاری است، توسط سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان بومی سازی شده و امروز خط تولید آن با حضور معاول اول رییس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس در شهرک صنعتی شماره سه اهواز افتتاح شد.
7158/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.